• 0

uitkering / bijdrage / ???

Hoi,

 

Omdat ik niet zo thuis ben in de gemeente zaken stel ik hier maar mijn vraagje.

 

ik ben net van school af, ben bezig om een klein bedrijfje op te zetten, heb een bijbaantje en dus geen vast inkomen.

 

nou is mijn vraag ( omdat ik natuurlijk zo niet echt goed kan rondkomen) of hier niet ergens een regeling voor is, een soort uitkering ofzo.

 

weet iemand hier meer van?

kent iemand zo een situatie als waar ik in zit?

 

mvg Dennis

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Die regeleling heet:

 

'een businessplan schrijven, naar de bank gaan en een starterslening vragen die je terugbetaald zodra het bedrijf goed loopt.'

 

de uitkering heet bijstand.

 

Maar, met deze mentaliteit wil je ondernemer worden? Waarom ga je dat geld niet verdienen? Is er niet een groter bijbaantje te vinden, of vast wat klanten binnen te halen uit je eigen netwerk, waardoor je de financiele ruimte hebt om je bedrijfje te laten groeien?

 

Link naar reactie
  • 0

''klanten binnen te halen uit je eigen netwerk, waardoor je de financiele ruimte hebt om je bedrijfje te laten groeien?''

 

deze klanten letten enorm op de kleintjes, reclame maken is ook erg duur. ( tenminste reclame in tijdschriften of kranten )

 

geld lenen doe ik liever niet, dat ligt niet in mijn aard. ( ook al weet ik dat het beter zou zijn voor me )

 

maare je raad dus een bijstandsuitkering aan? en dat kan gewoon bij de gemeente aangevraagd worden of hoe zie ik dat? ( straks maar ff zoeken als ik terug ben van me werk )

 

mvg Dennis

 

Link naar reactie
  • 0

Nee [glimlach] ik raad je geen bijstanduitkering aan. Vooral niet. Hou je lot lekker zelf in de hand, in plaats van je hand ophouden bij het lot.

 

Laten we bij het begin beginnen: wat voor werk doe je (bijbaan) en wat voor bedrijf wil je opstarten.

 

Hoe lang denk je over opstarten te doen?

 

Waar ga je je geld mee verdienen (met het bedrijf) (welk product/activiteit)?

Kun je als onderaannemer ingeschakeld worden (dwz, iemand anders heeft een opdracht, en laat jou een deel uitvoeren).

 

Business-to-business of busniness-to-comsumer?

 

Wat zijn je unieke verkoopkenmerken: waarin onderscheid jij je van anderen, kwaliteit, prijs?

 

daarnaast:

 

Reclame maken heeft alleen nut om een bestaande naam te vresterken, of een nieuw product/activiteit van een bestaand bedrijf onder de aandacht te brengen.

 

Ga maar na: welke boekhouder of advocaat bel je: die in het plaatselijke sufferdje zegt dat hij de oplossing is voor al je problemen,of die boekhouder/advocaat die ik in een naburige plaats ken en je aanraadt, omdat ik, of een klant van mij er zo goede ervaringen mee heeft?

 

Reclame is voor een beginnend bedrijf zodne van je geld: visitekaartjes, een website of op zijn minst een domein voor je e-mail zijn veel waardevoller.

 

Een e-mailadres onder domein geeft op zijn minst de indruk dat er een echt bedrijf achter zit. bedrif@hotmail is een beunhaas, en bedrijf@wanadoo is iemand die al een paar jaar stilstaat.

 

Kom maar op met die antwoorden!

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Nonex,

 

vind je het goed als ik morgenvroeg ff antwoord geef op al je vragen? ;) want dan kan ik er ff dieper op ingaan ;) moet nu opschieten om op me werk ( horeca ) te komen ;) dus vandaar ;)

 

ps: klopt wel wat je zegt over die advertentie tips.

 

mvg

 

Dennis

Link naar reactie
  • 0

Hoi Nonex,

 

nou daar gaan we dan ;)

 

ik heb een horeca bijbaantje, wat natuurlijk zeer leuk is.

verder ben ik met een ict bedrijfje begonnen, met een online winkel.

ik verdien dus geld met de verkoop van ict gerelateerde producten, aan de gewone consument. alleen is dit zeer kleinschalig, naamsbekendheid moet ik inmiddels nog opbouwen.

 

Ik probeer natuurlijk zo goedkoop mogelijk te zijn met de producten, er zijn immers heel wat grotere jongens in deze sector.

 

Ik las net ergens op de swz site dat er een soort bijstand is voor startende ondernemers, weet jij daar meer vanaf?

 

Nog meer vragen? dan hoor ik dat graag ;)

 

mvg Dennis

 

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is er geen uitkering voor startende ondernemers: wel is er een stimuleringsregeling om vanuit een uitkering een eigen bedrijf te starten, maar ook dat schijnt nog niet eenvoudig te zijn. Misschien ben je daar mee in de war?

 

Die verkoop van ict-gerelateerde producten, is dat software of ben je een van de vele die pda's en laptops wil gaan verkopen?

Link naar reactie
  • 0

software en hardware.

 

op deze site staat wat ik bedoelhttp://home.szw.nl/navigatie/rubriek/dsp_rubriek.cfm?rubriek_id=4&subrubriek_id=401&link_id=26047

 

mvg Dennis

 

De bbz is er voor het starten vanuit de bijstand, en jij hebt een baantje, dus helaas.

Het idee dat er potjes zijn om vanuit allerlei situaties te kunnen starten berust op een misverstand.

Het aantal mogelijkheden is zeer beperkt, en is vaak afhankelijk van hoelang iemand in deze uitkeringssituatie zit.

Ook uitzichtloosheid speelt mee in de beoordeling.

Voor schoolverlaters is er geen uitkering wegens gebrek aan een arbeidsverleden.

 

Kortom zoek een full time baan en ga daarnaast beginnen met het opstarten.

Starten vanuit een dienstverband heeft als voordeel dat je in een werkritme zit, en allerlei kosten niet voor de volle mep krijgt.

Zoals bijvoorbeeld ziekenfonds.

Daarnaast kun je natuurlijk je lopende kosten betalen vanuit jouw inkomsten uit het dienstverband.

Je hoeft dus niet op een spaarpot in te teren.

Link naar reactie
  • 0

Software en hardware verkopen aan consumenten dus.

 

Hoe ga je ervoor zorgen de absolute prijsknaller te zijn: ik zoek op kelkoo en vind lekker de goedkoopste, dus wie zegt dat jij iets gaat verkopen als je niet de allergoedkoopste bent? Kun je opboksen tegen de grotere inkopers?

Haal je klanten binnen omdat je een beter assortiment hebt, heb je artikelen die niet veel anderen verkopen?

Als ik al kijk naar ht aantal webwinkels die pda's verkopen, het zijn er al erg veel, hoe zorg jij ervoor hiervaneen klantaandeel op jouw site en in jouw portomonee te krijgen?

 

Waarom wil je hierin beginnen, is het je fascinatie, of heb je kennissen die dan bij jou komen kopen omdat het goedkoper kan dan bij de plaatselijke elektronicaboer?

 

Kort samengevat: hoe ga je jezelf onderscheiden van je concurrenten?

welk productaanbod hoort daarbij?

Hoe zorg je voor concurrerende prijzen of service (dat kan natuurlijk ook!)

Hoe ga je jezelf bekend maken?

En last, but not least: zou die webwinkel voldoende opleveren om van te bestaan?

Link naar reactie
  • 0

Hoi Nonex,

 

nou daar gaan we dan ;)

 

ik heb een horeca bijbaantje, wat natuurlijk zeer leuk is.

verder ben ik met een ict bedrijfje begonnen, met een online winkel.

ik verdien dus geld met de verkoop van ict gerelateerde producten, aan de gewone consument. alleen is dit zeer kleinschalig, naamsbekendheid moet ik inmiddels nog opbouwen.

 

Ik probeer natuurlijk zo goedkoop mogelijk te zijn met de producten, er zijn immers heel wat grotere jongens in deze sector.

 

Ik las net ergens op de swz site dat er een soort bijstand is voor startende ondernemers, weet jij daar meer vanaf?

 

Nog meer vragen? dan hoor ik dat graag ;)

 

mvg Dennis

 

 

een webwinkel heb je dus of wil je beginnen.

dit hoeft geen veel geld te kosten. als je het zelf niet kan om zo'n website op te zetten dan kan je altijd kant en klare scripts gebruiken. kind kan de was doen. enige wat je moet doen is een domeinnaampje en een daaraangekoppeld hostingpakket wat je al voor 1 a 2 tientjes in de maand kan krijgen bij meedere partijen.

 

bestellingen krijg je binnen en hoef je dus niet voor te financieren want je wordt altijd eerst betaald door de klant en dan lever je uit. dus bijv.

 

klant doet bestelling

klant betaald in realtime of doet overboeking

geld is dus gelijk op je zakelijke rekening of indien overboeking na een paar dagen

zodra geld is ontvangen bestel je door bij distributeur

distributeur stuurt naar jou en jij stuurt het door of je laat de distributeur gelijk direct doorleveren.

 

voorraad hoef je dus niet te hebben.

daarnaast heb je ook geen pand nodig

personeel dus sowieso ook niet

en die website hoeft ook geen geld te kosten

voor dus laten we zeggen 100 euro per maand kan je die webshop laten draaien en als je het verschil kan maken in dit wereldje verdien je er ook nog aan.

 

maar voor die 100 euro kosten in de maand zou ik zeggen.

hou dat bijbaantje, want daar kan je makkelijk mee uit de weg.

sowieso heb je geen fulltime baan aan een webshop alleen in jouw beginnersperiode.

 

als je zit te denken om geld te vangen dmv uitkering of bijstand, dan ben je hier aan het verkeerde adres. hier zitten ondernemers die er alles aan willen doen om een goed bedrijf op te zetten en hiervoor het benodigde risico willen lopen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 113 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.