• 0

Fotoapparatuur groothandel

Ik ben voor ons nieuwe bedrijfsonderdeel opzoek naar een groothandel die fotoapparatuur levert aan bedrijven. Het gaat hier vooral om camera`s, objectieven, flitsers, etc.

 

Graag zou ik van mensen hier hun ervaring horen over bepaalde groothandels.

 

Natuurlijk is elke andere tip voor het inkopen van fotoapparatuur ook altijd welkom.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

De gouden gids levert meteen 72 hits op.

En via Google vind je vast ook het één en ander.

 

Wees voorbereid op enige weerstand bij de groothandel, en hogere prijzen dan je denkt.

Er zijn veel mensen die zogenaamd iets op fotogebied doen om camera's in te kunnen kopen.

De serieuze groothandels vragen vaak om een KvK inschrijving als fotovakhandel.

 

Veel prijsstunters weten door parallel import verder onder de prijzen te duiken.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb uiteraard gezocht met google en de goudengids maar hier is nog niet een geschikte partij uitgerold.

 

Het overleggen van een kvk inschrijving is geen probleem.

 

 

Ik heb al van een tweetal partijen een prijslijst, hier liggen de prijzen soms nog hoger dan inkoop in een locale fotozaak.

Link naar reactie
  • 0

Waarom probeer je niet rechtstreeks van de fabrikant te kopen (of diens hoofdkantoor in Nederland)? Of verwijzen die je naar de groothandel? Als je structureel wilt inkopen, zou je misschien rechtstreeks iets kunnen afspreken?

 

In deze branche verwijzen fabrikanten je door naar de groothandel, tenzij je echt groot in gaat kopen.

Dat is alleen weggelegd voor de grote ketens en inkoopcombinaties.

Zoals ik al eerder melde moet je dus niet vreemd op kijken als je bij de groothandel duurder uit bent, dan bij een franchiser op de hoek.

 

Je zou nog kunnen kijken of inkopen in Azie zinvol is, ook met Amerika willen er wel eens grote verschillen in prijs zijn, zelfs nog na invoer.

 

Suc6

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.