• 0

samenwerking met partner

Vanuit mijn jonge bedrijf onderzoek ik momenteel de mogelijkheden tot een vaste samenwerking met externe partijen.

Een aantal dagen geleden ben ik in contact getreden met een particulier die een zeer groot netwerk en familiaire contacten heeft met Chinese fabrikanten. China hét land van de goedkope productie is wellicht van additionele waarde op mijn huidige dienstverlening, waarbij ik een vinding in een goedkoop productie land kan laten fabriceren, daarnaast biedt het mij de mogelijkheid als bedrijf een extra dienst aan te bieden.

 

Nu kan ik het samenwerkingsverband op diverse manieren vormgeven, bijvoorbeeld doormiddel van een percentage aan bemiddelingskosten, daarnaast kan ik een uurtarief vergoeden of een vast bemiddelingstarief.

 

In eerste instantie had ik het idee dat bij importbemiddeling een % bemiddelingskosten worden betaald, maar als ik zelf een product vanaf een cad tekening wil laten maken en de vinding wordt een succes, dan blijf ik eeuwig met dat percentage zitten, kunnen jullie je feeback cq. advies hierin geven.

 

Alvast bedankt

 

Dennis K

 

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

heeft de tegenpartij al een voorkeur uitgesproken?

 

daarnaast, uitsluitend bij succes betalen, bv een percentage van je omzet over het eerste halfjaar, is prima. het hoeft niet eeuwig door te lopen. kan je het relateren aan de commerciële levensduur van het product?

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Klinkt als bekende problemen in de oren...

 

in de meubelbranche zijn er drie mogelijkheden om als ontwerper voor een bekend merk te werken.

 

1 : jij ontwerpt, en verkoopt je al dan niet in opdracht ontworpen product aan een fabrikant. Je krijgt 1 x een flink bedrag (300x). Rechten worden overgedragen.

 

2: je ontwerpt in opdracht, en je krijgt al je uren vergoed. (uren x uurtarief = 310 x). Rechten liggen vanaf het begin bij de fabrikant.

 

3: het meubelmerk fabriceert het meubel, en je krijgt gedurende de verkoop ca. 3% van de jaarlijkse opbrengsten uit verkopen. Rechten blijven jouw eigendom. (Jaarlijkse opbrangst misschien 40x, percentage hangt mede af van de duur van de overeenkomst. Over het algemeen zal de duur x jaarlijkse opbrengst niet boven de 150 x uitkomen. Het merk steekt immers marketing en promotie in iets waarvan de rechten bij jou blijven liggen.

 

Vaak zie je dat ook bij mogelijkheid 1 een deel van de jaarlijkse opbrengst naar de ontwerper gaat (en andersom, dat bij mogelijkheid 3 een bedrag ineens betaald wordt...).

 

Misschien kun jij ook zo'n tussenvorm afspreken?

 

 

Link naar reactie
  • 0

heeft de tegenpartij al een voorkeur uitgesproken?

 

De tegenpartij heeft mij gevraagd een voorstel te doen, dit aangezien men daar niet erg veel ervaring in heeft.

 

Misschien kun jij ook zo'n tussenvorm afspreken?

 

Wellicht is het inderdaad verstandig iets met een percentage af te spreken op de verkopen, maar dan wel met een maximum periode.

 

Ondernemen is niet makkelijk ;D

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie
  • 0

pas op, hier lopen productiebemiddeling en importbemiddeling door elkaar. wie weet krijgt de ander ook wel een fee van de producent.

 

probeer de fee af te laten hangen van je gerealiseerde omzet over bijvoorbeeld zes maanden, en onderhandel eventueel na die periode op basis van de realisatie een nieuwe fee-base.

 

Succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.