• 0

Hoe ontwikkel ik een (visuele) identiteit? Gratis afstudeerscriptie

Het ontwikkelen van een (visuele) identiteit

 

Leg de corporate briefings van tien organisaties naast elkaar en zoek de verschillen. Vaak zullen deze nauwelijks te vinden zijn. De gemiddelde briefing staat bol van de clichés en goedkope verhaaltjes. Ieder organisatie vindt zichzelf “dynamisch,” “flexibel” en “medemenselijk.”

 

In mijn afstudeerscriptie over het ontwikkelen van een visuele identiteit, ga ik in op de vraag hoe een goede briefing tot stand komt.

 

Probleemstelling: Hoe zorgt de communicatiestrateeg voor een gedegen huisstijlbriefing waarmee de ontwerper adequaat wordt ingelicht over het wezen van de onderneming, zodat deze de huidige en gewenste corporate identity optimaal kan vertalen in een visuele identiteit?

 

Deelvragen:

 

1) Wat betekenen de begrippen, corporate identity, corporate image en visuele identiteit en wat is de relatie tussen deze drie begrippen?

2) Hoe verloopt het ontwikkelingstraject van een visuele identiteit?

3) Is de gemiddelde huisstijlbriefing werkelijk zo slecht en zo ja, in welk opzicht?

4) Wat staat er in een goede huisstijlbriefing?

5) Op welke manier kunnen de betrokken deskundigen de informatie in een huisstijlbriefing verbeteren?

 

 

Graag bied ik jullie een gratis digitaal exemplaar van deze scriptie aan. Ga naar: http://www.jozuadouglas.nl/visuele-identiteit.htm

 

Met vriendelijke groet,

 

Jozua Douglas

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Interessant, ik denk dat je hiermee een voor opdrachtegevers nog wel eens onderschat onderwerp aansnijd. Zelf heb ik vaak het samen werken aan een goede briefing in mijn opdracht zitten, aangezien de meeste opdrachtgevers, als ze al een breifing hebben gemaakt, toch een aantal punten die voor mij van belang zijn over het hoofd hebben gezien.

 

Ik zou ook graag een exemplaar willen ontvangen, zie profiel voor e-mail.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 98 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.