Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Alex Warmer

Kinderen erven gezamenlijk vastgoed

Recommended Posts

Posted (edited)

Mijn ouders bezitten een stuk grond wat verhuurd wordt aan benzinemaatschappij die er een tankstation op heeft geplaatst.  Huuropbrengst is het enige inkomen van mijn ouders naast AOW. De WOZ waarde van de grond is zo'n 490 duizend, en het is hypotheek vrij. Op dit moment is de huuropbrengst lucratief, maar zal over de loop der jaren minder worden gezien de verschuiving naar elektrisch rijden. 

Voor hun nalatenschap hebben mijn een ouders een langstlevenden testament maar hebben verder niks geregeld. Ze willen grond nalaten aan alle vier de kinderen, en zouden graag zien dat het lang in de familie blijft gezien, en maximale inkomsten voor de kinderen oplevert.

Diverse vragen:

- Ik neem aan dat de kinderen in de huidige situatie  gezamenlijk eigenaar worden? Zonder verdere onderlinge afspraken..

- Zijn er nog zaken die mijn ouders eigenlijk zouden moeten regelen voordat ze beide overleden zijn?

- Wat is wijsheid om dit voor toekomst zo goed mogelijk te regelen?

- Wat zijn de eventuele fiscale/rechtsvorm scenarios om overgang naar kinderen te optimaliseren?

Edited by Alex Warmer
Onvolledig geplaatst

Beste Alex,

Deze vraag heeft te weinig raakvlakken met actief ondernemerschap. Het is vooral een beleggings- en financieel planningsvraagstuk

Om die reden ga ik deze vraag sluiten. Je kunt je het best richten tot een fiscalist, notaris of financieel planner om een plan te maken hoe dit bezit het best geexploiteerd en kan worden overgedragen aan de volgende generatie.

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Bring your business plan to a higher level!

All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

• Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

• Who's Online

Er zijn 0 leden online en 110 gasten

There are no registered users currently online

(See full list)    
  • Ondernemersplein

EN

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

More information   I accept