• 0

BTW volgens Margeregeling

Ik heb een maand of anderhalf geleden een Bureau gekocht van een onderneming die over het algemeen gebruikte meubelen verkoopt.

Ik heb keurig een factuur gekregen maar hierop staat geen BTW-bedrag maar BTW volgens margeregeling.

 

Het bureau koste 550 euro ( inclusief dus die BTW )

Kan iemand mij vertellen hoe ik de BTW kan berekenen zodat ik deze kan verrekenen?

http://websitejudge.com/nl/home

Meld nu gratis uw website aan in onze index en laat uw site beoordelen door websitebezoekers!

 

www.optimised.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Met de margeregeling kan je de btw op de aanschaf niet verrekenen. Je zou de verkoper kunnen vragen om de normale btw-regeling toe te passen en een nieuwe factuur op te maken.

 

Persoonlijk denk ik dat het te behalen voordeel niet de moeite waard is. Zal waarschijnlijk hooguit om een paar tientjes gaan (namelijk 19/119e deel van de winstmarge van de verkoper).

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

De regeling "Marge-BTW" is 10 jaar geleden door de belastingdienst in het leven geroepen, speciaal voor wederverkopers kunstvoorwerpen en 2-dehandse personenauto's. De betreffende ondernemers moeten hiervoor als deelnemer bij de belastingdienst geregistreerd staan. Dit beteket dat indien een product uit de margevoorraad door zo'n ondernemer wordt verkocht zonder vermelding van BTW op de faktuur komt. ( De btw zit in feite inbegrepen in het totaalbedrag). Een ondernemer die dus niet aan de margeregeling deelneemt geen btw kan aftrekken. Enig soulaas is dan wel dat je een 19% of 6% groter bedrag als kosten kunt aftrekken of eventueel over dat bedrag kunt afschrijven.

De deelnemende wederverkopers kunnen die btw ook niet aftrekken maar lossen dit probleem met e belatingdienst op door ieder jaar een beschikking aan te vragen, maar dat terzijde.

 

groeten Ad Smeur

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.