• 0

zaak overnemen

Hallo dames en heren,

 

Ik heb een vraagje:

 

Is het verstandig om een zaak (kapsalon) over te nemen met 1 personeel met een contract voor onbepaalde tijd?? (Mijn mening: Niet verstandig)

 

Is er een mogelijkheid om alleen de zaak over te nemen? Ik wil nu nog geen personeel in dienst.

 

Is er misschien ook een instantie en/of belangenvereninging waar ik terecht kan?

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Ramis, welkom op het forum. Je staat voor een spannende keuze, een bestaande onderneming overnemen.

 

Op basis van de informatie die je geeft is er m.i. niet eenduidig te zeggen wat verstandig is of niet. Het hangt er van af hoe goed die zaak draait/heeft gedraaid (is er de afgelopen maanden consistent genoeg werk geweest om die medewerker rendabel te maken?) en wat voor toekomstperspectief die zaak heeft (hoe zit het met andere kappers in de buurt, wat voor ontwikkelingen zijn er gaande in de omgeving etc).

 

En: wat is je eigen ambitie? Wil je uberhaupt wel personeel hebben of wil je juist met je salon groeien? Je zegt dat je het nu niet wil, maar op termijn?

 

Ik ben geen expert, maar ik kan me voorstellen dat je niet zomaar een zaak zonder personeel over kunt nemen. Immers: die medewerker heeft een contract met de zaak, en als de zaak overgaat naar een andere eigenaar, dan gaat dat contract lekker mee. Zou wel een makkelijke manier zijn om een sanering door te voeren: een tijdelijke nieuwe eigenaar en hup, alle contracten vernietigen!

 

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Vergeet niet de voordelen ook in te zien van dat personeelslid, aangezien klanten vaak komen voor een bepaald iemand die ze precies op de juiste manier knipt of omdat die persoon al 3 jaar mijn haar doet en het altijd goed doet. Het kan dus best zijn dat je veel klanten verliest als je die persoon zou ontslaan (waarvan ik denk dat het ook niet zomaar gaat).

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 96 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.