• 0

horecagelegenheid beginnen: de toegevoegde waarde van een formule??

Hallo experts!

 

Ik ben een enthousiaste ondernemer in spe (e.o.i.s.)! Dit wil zeggen dat ik supergraag een eigen lunchgelegenheid zou willen beginnen. Ik heb als achtergrond de opleiding Food and Business.

 

Nu ben ik er al een hele tijd over na aan het denken en ik zit te twijfelen of ik als franchiser van een landelijke formule zal beginnen of een geheel eigen concept zal bedenken.

 

N heb ik een geweldige formule in gedachten, maar ik wil eigenlijk de mening van de experts hebben over landelijke formules en de toegevoegde waarde of waardevermindering hiervan.

 

Alvast bedankt!

 

Groetjes,

Yvonne

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom niet allebei?

 

Ik denk dat je heel veel kan leren van een bestaande (succesvolle?) formule en aangezien je zegt dat je nog geen eigen formule bedacht hebt kun je dus intussen heel veel leren en nadenken over je eigen nog succesvollere formule.

Afhankelijk van de franchise-formule is het vaak zo dat de voordelen van meestappen in een formule dat er al naamsbekendheid is en je mee kan liften in publiciteit e.d. Allemaal dingen die misschien meer zekerheid bieden voor jou en misschien ook voor banken. Nadeel is dat je je dus ook aan die regels en uitstraling moet houden en daar zelf weinig inspraak in hebt.

Dus ga voor jezelf na of je meer zekerheid wil of dat je alles op je eigen manier wilt invullen.

 

In ieder geval heel veel succes gewenst!

 

 

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
  • 0

 

Bedankt voor je reactie!

 

Ik denk dat het dan toch verstandiger is om eerst met een bestaande formule aan de slag te gaan. Zoals je al zegt kan ik later met wat meer ervaring verder gaan met eigen creativiteit.

 

Heb jij misschien nog tips en suggesties voor wat er allemaal komt kijken bij een eigen bedrijf. Ik heb er totaal nog geen ervaring mee en ben vooral nu aan het orienteren op hoe ik het allemaal aan ga pakken en wat er allemaal bij komt kijken.

 

bedankt!

 

Groetjes,

Yvonne

 

 

Link naar reactie
  • 0

Begin gewoon aan je ondernemingsplan ,en zoek wat mensen in je omgeving die kritisch opbouwend zijn.

Je zult merken dat het schrijven van het ondernemingsplan je al dwingt over zaken na te denken, de vorm komt dan vanzelf naar buiten.

Ongetwijfeld ga je nog tegen veel vragen aanlopen, en daar kun je dit forum prima voor gebuiken, er is inmiddels een aardige verzameling van onderwerpen ontstaan die jou weer kunnen inspireren.

Vragen waar je niet uitkomt kun je hier op het forum stellen.

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

zoals je waarschijnlijk al te horen hebt gekregen, stap eens binnen bij de Kamer van Koophandel en ga aan de slag met je ondernemingsplan (ook bij de KvK).

Verder zou ik als ik jou was lekker hier op higherlevel rond blijven kijken en ben zelf ook een keer op de startersdag van de KvK geweest en vond dat ook best interessant.

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 72 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.