• 0

Uren bedrijfsplan ivm urencriterium

Het ziet ernaar uit dat ik bij de belastinginspecteur inderdaad de uren mag voorleggen die ik voor de startdatum in mijn bedrijf heb gestopt. Probleem is dat ik geen logboek heb bijgehouden. Toch is de inspecteur de beroerdste niet, ik moet de uren aannemelijk maken.

Als ik terugdenk heb ik voor mijn gevoel weken achter de computer gezeten, vaak tot diep in de nacht om mijn plannen rond te krijgen. Vaak achter internet, kijken hoe anderen het doen, wat wordt al gedaan enz enz. Ik heb werkelijk geen idee hoe lang maar het waren er veel.

Ik vraag me af hoeveeluren iedereen gemiddeld geklokt heeft voor het maken van een bedrijfsplan. Enerzijds wil ik niet veel te weinig klokken want dan snij ik mezelf in de vingers maar aan de andere kant ben ik bang dat ik vierkant uitgelachen word.

 

Dus wie heeft hoeveel uren geklokt voor de opstart van de zaak. Mijn bedrijf is een interieur adviesbureau dat ook cursussen geeft over je huis verkopen en je nieuwe woning inrichten (waarbij de nadruk ligt op het vaststellen van je eigen stijl ipv een trend volgen). Verder ben ik bezig met een spel voor kinderen en ouders te ontwikkelen. Wie kan helpen, als ik die uren dit jaar goed op papier krijg scheelt het me een emorm bedrag aan aftrekposten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je wilt niet te veel uren klokken omdat je dan misschien vierkant uitgelachen wordt? Ik zou juist veel respect hebben voor iemand die zoveel tijd en energie steekt in de opstart van zijn (of haar) bedrijf. Ik denk dat de belastinginspecteur dat best snapt als hij enigszins ervaren is.

 

Ga na wat je allemaal hebt gedaan voor het opstarten van de zaak en kijk hoeveel tijd je hieraan heb besteed. Schat het in ieder geval niet te laag in. Vaak zit je een half uur treuzelend achter de PC na te denken, terwijl je voor je gevoel maar 5 minuten bezig bent.

 

Denk ook aan activiteiten buitenshuis en gevoerde telefoongesprekken. En als je echt genoeg uren heb gemaakt, dan zal het niet zo'n groot probleem zijn dit aannemelijk te maken denk ik.

 

Succes!

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

Dankje, het is echt onzekerheid, als ik inderdaad denk aan al die kleine dingen, gesprekken met makelaars om meer te weten te komen over de woning markt, gesprekken met andere ontwerpers, verfmengers het is echt zoveel maar ja je kunt er zo weinig voor laten zien. En daar schort het hem volgens mij bij veel starters. De regel is heel logisch maar wel heel lastig.

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 253 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.