jan66

Junior
  • Aantal berichten

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

jan66's trofeeën

  1. In een adviesblad voor ondernemers las ik dat voor de telefoon (ook de telefoon thuis) een praktische regel bestaat. 272,28 euro per jaar is voor prive gebruik, de rest mag je zakelijk boeken. Tel al je rekeningen bij elkaar op (ook die van je mobiele telefoon) en wat boven de 272,28 is mag je aftrekken.
  2. Wel een goed idee, zal dat ook zeker doen. Alleen heb ik dat nu niet gedaan was een boter bij de vis of via de bank/post transactie.Maar zal je advies zeker opvolgen.
  3. Ik heb de emails met prijsafspraken nog en ik heb inderdaad bankafschriften met betalingen
  4. Dankje, het is echt onzekerheid, als ik inderdaad denk aan al die kleine dingen, gesprekken met makelaars om meer te weten te komen over de woning markt, gesprekken met andere ontwerpers, verfmengers het is echt zoveel maar ja je kunt er zo weinig voor laten zien. En daar schort het hem volgens mij bij veel starters. De regel is heel logisch maar wel heel lastig.
  5. Het ziet ernaar uit dat ik bij de belastinginspecteur inderdaad de uren mag voorleggen die ik voor de startdatum in mijn bedrijf heb gestopt. Probleem is dat ik geen logboek heb bijgehouden. Toch is de inspecteur de beroerdste niet, ik moet de uren aannemelijk maken. Als ik terugdenk heb ik voor mijn gevoel weken achter de computer gezeten, vaak tot diep in de nacht om mijn plannen rond te krijgen. Vaak achter internet, kijken hoe anderen het doen, wat wordt al gedaan enz enz. Ik heb werkelijk geen idee hoe lang maar het waren er veel. Ik vraag me af hoeveeluren iedereen gemiddeld geklokt heeft voor het maken van een bedrijfsplan. Enerzijds wil ik niet veel te weinig klokken want dan snij ik mezelf in de vingers maar aan de andere kant ben ik bang dat ik vierkant uitgelachen word. Dus wie heeft hoeveel uren geklokt voor de opstart van de zaak. Mijn bedrijf is een interieur adviesbureau dat ook cursussen geeft over je huis verkopen en je nieuwe woning inrichten (waarbij de nadruk ligt op het vaststellen van je eigen stijl ipv een trend volgen). Verder ben ik bezig met een spel voor kinderen en ouders te ontwikkelen. Wie kan helpen, als ik die uren dit jaar goed op papier krijg scheelt het me een emorm bedrag aan aftrekposten.
  6. Ik heb een interieur advies bureau. Een onderdeel van de ontwerp is een Mood-board waarbij je a.d.v. foto's uit bladen een collage maakt die de sfeer van het ontwerp weergeeft. Hiervoor heb ik via marktplaats voor zeker 100 euro woonbladen gekocht. Een stuk goedkoper dan in de winkel. Maar particulieren maken natuurlijk geen facturen. Sommige heb ik opgehaald en contant betaald. Kan ik deze bladen wel opvoeren? De bedragen die ik heb overgemaakt zijn via mijn prive bankrekening gegaan omdat ik toen nog geen bedrijfsbankrekening had. Ik ben benieuwd Groetjes Janet
  7. Ik heb het artikel uitgeprint en zal het zeker meenemen naar mijn bezoek aan de inspecteur. Bij mij zijn het meer studieuren dan 40. Onvoorstelbaar. Zonder die 40 uur zat ze nog maar 21 uur onder het criterium hoe zwart wit denkend kun je dan zijn? ja ik weet het belasting is zwart wit. ik zat een keer 18 euro te hoog om in aanmerking te komen voor allerlei voordelen maar kreeg toch echt niets.
  8. Ik herken je probleem en ook het probleem van steeds de belastingtelefoon bellen en steeds een ander antwoord krijgen. Vorige keer kreeg ik te horen dat ik alle uren die ik aannemelijk kan maken ter voorbereiding kan meetellen ook al was ik nog niet officieel met de onderneming gestart. Vandaag vroeg ik iets anders maar tijdens het gesprek stelde de dame dat ik alleen de uren SINDS de start van de onderneming mag meetellen ZUCHT. Ik werk zelf parttime bij een callcenter en weet als geen ander hoe afhankelijk het antwoord dat gegeven wordt is van de supervisor die op dat moment dienst heeft. Terwijl ik in de wacht stond omdat de medewerker mijn tegenvraag moest overleggen bedacht ik opeens dat aan telefonische antwoorden van de belastingdienst niet geen rechten kunnen worden verleend. Dus toen de dame weer aan de telefoon kwam vroeg ik of ik mijn verhaal niet gewoon ergens kon neerleggen. En wat blijkt: geen probleem. Even een briefje met verzoek om beoordeling naar je belastingkantoor sturen t.a.v. afdeling inkomstenbelasting. Daar doe je je verhaal waarin je aannemelijk maakt dat je al veel langer met voorbereidingen bent bezig geweest. (ik ben in juli gestart maar heb emails van mei waarin ik aangeef dat mijn plan klaar is. Dat plan is dus voor mei gemaakt!!) Die inspecteur geeft je een bindende beschikking waarmee je verder kunt. Wat de beschikking ook is.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.