Ik heb even een vraag over de Google Ads facturaties omdat volgens mij een fout heb gemaakt. Ik verkoop deze Google Ads service als tussenpersoon aan enkele bedrijven en ik verwerk de facturen van Google als volgt:
Ik boek het op in een rubriek 'Advertenties'
'Binnen de EU 21%'
Ik voer dus 21% bij de omzetbelasting tijdens de aangifte en bij de voorbelasting voer ik die 21% weer in vanwege de ingehouden BTW.
Nu klopt dit volgens mij wel allemaal? Maar nu komt het:
De gemaakte kosten voor bedrijf X zijn laten we zeggen 100 euro. Hiervan krijg ik de factuur ook en ik laat de klant ook exact die 100 euro naar mij overmaken. Is dit correct? Ik laat ze wel BTW betalen over de service kosten natuurlijk maar factureer het advertentietegoed gewoon tegen 0%.
Alvast bedankt heren! Boekhouden blijkt af en toe ingewikkeld en zijn de simpelste dingen vaak kansen om domme fouten op te maken
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
FiscaalAdvies
FiscaalAdvies
Beste,
Ik heb even een vraag over de Google Ads facturaties omdat volgens mij een fout heb gemaakt. Ik verkoop deze Google Ads service als tussenpersoon aan enkele bedrijven en ik verwerk de facturen van Google als volgt:
Ik boek het op in een rubriek 'Advertenties'
'Binnen de EU 21%'
Ik voer dus 21% bij de omzetbelasting tijdens de aangifte en bij de voorbelasting voer ik die 21% weer in vanwege de ingehouden BTW.
Nu klopt dit volgens mij wel allemaal? Maar nu komt het:
De gemaakte kosten voor bedrijf X zijn laten we zeggen 100 euro. Hiervan krijg ik de factuur ook en ik laat de klant ook exact die 100 euro naar mij overmaken. Is dit correct? Ik laat ze wel BTW betalen over de service kosten natuurlijk maar factureer het advertentietegoed gewoon tegen 0%.
Alvast bedankt heren! Boekhouden blijkt af en toe ingewikkeld en zijn de simpelste dingen vaak kansen om domme fouten op te maken
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/70167-google-ads-facturatie-en-verwerking/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag