FiscaalAdvies

Junior
  • Aantal berichten

    15
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

FiscaalAdvies's trofeeën

  1. Haha, zo bedoelde ik het niet ;) Bedankt in ieder geval. Het is inderdaad ook allemaal geen probleem wanneer de VOF eenmaal BV is geworden, maar tot die tijd zat ik even met deze vraag. Maar zijn zaken als Ligo en Firm24 dan niet “strafbaar” bezig hun klanten totaal verkeerd te informeren hierover? Ik heb uiteraard ook gegoogled en informatie gezocht en kijk bijvoorbeeld hier bij optie 1: https://blog.ligo.nl/bv-oprichten-zonder-dga-salaris?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=1675905003&utm_content=119717720538&utm_term=&gclid=Cj0KCQjw8vqGBhC_ARIsADMSd1C1WeC7eRkd6b0IgAYGW4PzIL7W-eGFpG_yepk_rdeqeBMYsLklPjgaAuYJEALw_wcB Hierin staat dus hetgeen wat ik voorstelde in de openingspost. Ik vind het maar raar dat zij dit zo brengen alsof het echt zo werkt. Ik weet dat de managementovereenkomst niks met DGA te maken heeft. Is de managementovereenkomst niet gewoon de overeenkomt tussen holding en werkbv? Ik had het over de arbeidsovereenkomst tussen mij en de holding. Heeft niks met dga te maken, maar ik zou toch een vergoeding moeten invullen. Of zegt u dat ik een arbeidsovereenkomst tussen mij en de holding een beetje aan het overdenken ben Ik vind u ook zeker een specialist ;)
  2. Ok dus lang verhaal kort! Arbeidsovereenkomst Holding - Nieuw werk bv. Heeft u advies wat ik bij het salaris moet invullen op deze overeenkomst met 20-22 uur per week? Dat was eigenlijk de vraag haha. Of raadt u aan met een specialist te overleggen
  3. Omdat het nog wel even duurt tot de VOF onder mijn holding komt te staan. Het kan een maand duren, of enkele maanden of zelfs eind dit jaar. Er moeten nog enkele beslissingen worden genomen betreft het aandeel van 1 persoon in het bedrijf.
  4. De nieuwe werk bv staat onder mijn holding, net als de VOF in de toekomst als BV onder mijn holding komt te staan. Maar tot die tijd, heb ik dus nu een nieuwe werk bv onder mijn holding zonder enige financiële activiteiten en op zijn vroegst in augustus de eerste omzetten gaan maken. Ik zou dus sowieso die holding-werkbv structuur gaan hebben met de huidige VOF, dus vandaar dat ik met de nieuwe onderneming meteen heb gekozen voor een BV ipv VOF. Ook vanwege aansprakelijkheid en dat sommige fiscale voordelen niet mogelijk waren omdat deze al werden toegepast op de andere onderneming en freelance werk. Wat verwacht ik dit boekjaar aan omzet met de nieuwe werk bv? 'Maar' 30 tot 50 duizend euro. Met als doel volgend jaar richting de 2 ton te gaan. Dus ja, DGA salaris zit er zeker in, maar geen 47000 per jaar. Ik begrijp dus dat u zegt dat een verlaging mogelijk is maar deze verlaging zal dan toch altijd het minimale maandelijkse loon moeten zijn? Of mag, bij het parttime in dienst zijn van je werkbv, een lager DGA salaris?
  5. Maken met die VOF dit jaar voor het eerst meer dan 300k winst inderdaad. Maar het proces om hier een BV van te laten maken is in volle gang! Dit betreft een nieuwe werkbv. De VOF zal uiteindelijk als werkbv onder mijn nieuwe holding komen te hangen naast die nieuwe werkbv. Beetje raar dat er meteen met zo een toontje wordt gereageerd, maar niets wat mij nog verbaasd op het internet. Was alleen op zoek naar wat advies
  6. Bedankt voor uw antwoord. Dat begrijp ik. Maar ik begrijp ook vaak dat regels en omschrijvingen vaak niet zo 1 op 1 worden uitgevoerd in de praktijk. Ik begrijp wel dat u als fiscaal-juridisch adviseur het zo verwoord overigens. Dus bedankt voor het antwoord. Ik was ook op zoek naar praktijkvoorbeelden van andere ondernemers die deze situatie herkennen en wellicht ook zo hebben aangepakt. Dit is namelijk hoe het mij is voorgesteld en mij is verteld dat dit in de praktijk ook goedgekeurd wordt door de fiscus. Natuurlijk is het niet zoals u zegt "dat we het wel ff achteraf zien", want zo laks en nonchalant denken wij hier niet over. Vandaar dat ik op zoek was naar serieus advies en tevens praktijkvoorbeelden van andere ondernemers! Maar in ieder geval bedankt voor jouw reactie
  7. Beste, Op dit moment ben ik bezig met het opstellen van mijn arbeidsovereenkomst met de Holding BV. Aangezien er nog niet genoeg wordt verdiend in de Werk BV (wel financiele activiteit!) zal ik dus een DGA verlaging verzoek willen doen bij de Belastingdienst. Het idee nu is is om maandelijks een nulaangifte te doen voor de loonheffing, en aan het eind van dit jaar te bekijken of er eventueel ruimte is om salaris uit te betalen. 1. Nu moet ik voor mijn arbeidsovereenkomst met de Holding BV een salaris opgeven. Is het gebruikelijk en in orde wanneer ik hier een bedrag van 0 euro invoer? Gezien de geschetste situatie en wijze hoe ik plan om te gaan met het uitbetalen van het DGA salaris. 2. Wanneer er ruimte is voor meer salaris kan ik de arbeidsovereenkomst gemakkelijk openbreken en een nieuwe opzetten met daarin het salaris, toch? Bedankt alvast!
  8. Beste Norbert, Excuus voor het late antwoord. Bedankt in ieder geval voor je duidelijke antwoord, heb er wat aan gehad!
  9. Heren, Ik win graag wat extra advies in voor in de toekomst, en weet dat dit een veel gevraagd iets is maar ook waar vele gewoon blind een BV kiezen terwijl dat nog niet echt zinvol blijkt. Nu gaan de zaken beter en beter, en komt er een moment dat de VOF naar een BV wordt omgezet. Ik zou graag meer informatie willen over het het DGA salaris in de volgende situatie Holding BV met daaronder twee werk BV's. Ik ga ervan uit dat ik mn DGA salaris laat uitbetalen vanuit de holding? Dus stel ik ben bij 1 BV 25% aandeelhouder, en bij de andere 33%. Hoe gaat dit dan in zijn werk? Ik las iets over een management fee maar snap dit nog niet volledig. Ik ga ervan uit dat ik niet 45.000 uit beide BV's moet laten uitbetalen maar een percentage hiervan zodat ik alsnog aan 45000 kom vanuit de holding? Vraag 2: Werk BV A heeft financiele activiteit maar werk BV B wel. Is het dan voldoende wanneer ik 45000 laat uitkeren vanuit werk bv B? Vraag 3: Het uit laten betalen van je DGA salaris kan je de eerste jaar/jaren uitstellen, mits alles ok is natuurlijk. Wanneer ik dit voor de holding krijg goedgekeurd betekend het dus dat ik geen management fee's uit A en B hoef te ontvangen?
  10. Beste, In 2019 zijn wij begonnen met het verkopen van een product op Bol.com en dit bleek een succes. Sindsdien groeien we en groeien we met inmiddels een goedlopende eigen webwinkel welke nu 30% van de totale omzet genereert (Overige 70% komt van Bol.com). Omdat dit is ontstaan uit 'voor de grap eens proberen' is er eigenlijk nooit goed inzichtelijk gemaakt wat nou echt onze brutowinstmarges zijn en hoeveel winst we nou maken en waar de kansen liggen. Nu heb ik voor elk product de inkoopprijs geregistreerd en op die manier voor de afgelopen maanden een overzicht gemaakt (winst & verliesrekening). Deze ziet er als volgt uit (bedragen excl btw) https://i.gyazo.com/6fe02b1f82b1c84ed59f1f7b215755d7.png Mijn vragen: 1. Wat is volgens jullie een goede manier om een goed financieel overzicht te krijgen/maken? En wat mis ik nog aan belangrijke informatie in dit overzicht? 2. De geven maandelijks bedragen uit aan inkopen van producten, verpakkingen etc. Dit hoef ik niet op een winst-verlies te zetten, lijkt mij? Ik heb dit nu onder inpakkosten en inkoopprijs verkochte producten staan bij het kopje 'omzet'
  11. Beste, Ik heb even een vraag over de Google Ads facturaties omdat volgens mij een fout heb gemaakt. Ik verkoop deze Google Ads service als tussenpersoon aan enkele bedrijven en ik verwerk de facturen van Google als volgt: Ik boek het op in een rubriek 'Advertenties' 'Binnen de EU 21%' Ik voer dus 21% bij de omzetbelasting tijdens de aangifte en bij de voorbelasting voer ik die 21% weer in vanwege de ingehouden BTW. Nu klopt dit volgens mij wel allemaal? Maar nu komt het: De gemaakte kosten voor bedrijf X zijn laten we zeggen 100 euro. Hiervan krijg ik de factuur ook en ik laat de klant ook exact die 100 euro naar mij overmaken. Is dit correct? Ik laat ze wel BTW betalen over de service kosten natuurlijk maar factureer het advertentietegoed gewoon tegen 0%. Alvast bedankt heren! Boekhouden blijkt af en toe ingewikkeld en zijn de simpelste dingen vaak kansen om domme fouten op te maken
  12. Top, dankjewel jongens. Dan heb ik (of we) een fout gemaakt tijdens de eerste factuur. Ik heb hem nog niet gesproken vanwege het tijdverschil maar nu ik alles zo lees dan denk ik inderdaad dat het een 0% tarief is. Nog 1 vraag: De eerste keer rekende hij wel GST. Is dat GST wat hij dan (net zoals wij met BTW) moet afstaan aan de overheid?
  13. Ah, sorry. Dacht dat ik had gemeld dat het om een Nieuw Zeelander gaat.
  14. Ah ok. Het is dus wel correct dat hij GST berekend in een factuur aan mij ipv VAT? Ben totaal onbekend met dit systeem dus vandaar mijn vraag.
  15. Beste, Ik huur op dit moment als ZZP'er een developer in die buiten de EU werkt. Hij verzorgt een deel van de applicatie (back-end) en ik doe de rest voor de opdrachtgever. Nu heeft hij mij een factuur gestuurd met GST (BTW) en nu is mijn vraag of ik dit gewoon kan terugvragen bij de belastingdienst wanneer ik aangifte doe?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.