Ik heb een discussie met mijn boekhouder over de werkkostenregeling, ik heb voor 5 werknemers een 'thuiswerkvergoeding' beschikbaar gesteld van maximaal 250 euro, waarbij ik deze uitbetaalde na het ontvangen van eventuele facturen. Als ik naar de regels rondom het noodzakelijkscriterium kijk, vind ik dat een aanschaf van een printer, beeldscherm, laptopstandaard, hdmi-kabel, docking station en bureau hieronder vallen, alleen bij de bureaulamp snap ik zijn punt enigszins (dit zijn de aanschaffen van mijn werknemers, geen eigen bijdrage want kosten zijn per werknemer onder de 250 euro). Natuurlijk kan je die ook privé gebruiken, maar mijn werknemers hebben deze aanschaffen (af en toe) nodig voor het werk. De aanschaffen worden geen eigendom van het bedrijf dus wanneer een werknemer ontslag neemt of ontslagen wordt zal ik de restwaarde alsnog meenemen in de vrije ruimte. Mijn boekhouder is het hier niet mee eens en wil deze kosten meenemen in de vrije ruimte waardoor ik over mijn vrije ruimte kom en dus 80% over een deel moet gaan betalen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
DeWit83
DeWit83
Ik heb een discussie met mijn boekhouder over de werkkostenregeling, ik heb voor 5 werknemers een 'thuiswerkvergoeding' beschikbaar gesteld van maximaal 250 euro, waarbij ik deze uitbetaalde na het ontvangen van eventuele facturen. Als ik naar de regels rondom het noodzakelijkscriterium kijk, vind ik dat een aanschaf van een printer, beeldscherm, laptopstandaard, hdmi-kabel, docking station en bureau hieronder vallen, alleen bij de bureaulamp snap ik zijn punt enigszins (dit zijn de aanschaffen van mijn werknemers, geen eigen bijdrage want kosten zijn per werknemer onder de 250 euro). Natuurlijk kan je die ook privé gebruiken, maar mijn werknemers hebben deze aanschaffen (af en toe) nodig voor het werk. De aanschaffen worden geen eigendom van het bedrijf dus wanneer een werknemer ontslag neemt of ontslagen wordt zal ik de restwaarde alsnog meenemen in de vrije ruimte. Mijn boekhouder is het hier niet mee eens en wil deze kosten meenemen in de vrije ruimte waardoor ik over mijn vrije ruimte kom en dus 80% over een deel moet gaan betalen.
Heeft mijn boekhouder gelijk?
aangepast door DeWit83Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/71069-noodzakelijkheidsprincipe-thuiswerkvergoeding-werkkostenregeling/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag