• 0

Te weinig tot geen btw betalen bij importeren

Hallo,

 

Ik heb 2 verschillende producten ingekocht voor me webshop vanuit China, en heb deze laten verschepen door een freight forwarder ( apart verzendbedrijf).

Nou zie ik een rekening van UPS zonder kosten voor btw en inklaringskosten terwijl de waarde van de producten +€450 euro is inclusief verzending.

 

De persoon die de zending aanmaakte gaf suggestie voor een lager bedrag en had me een factuur gestuurd met een lagere value.

Maar ik had toen zo snel mogelijk gereageerd met: nee , gebruik het originele bedrag.  Maar zij reageerde later van het kan niet meer aangepast worden want het is nu al verzonden/ getransporteerd.

 

Mijn vraag is nu, hoe kan ik dit aan nog aanpassen of rechtzetten? De btw moet toch hoe dan ook betaald worden want anders klopt de boekhouding ook niet meer.

Moet ik hiervoor UPS contacteren? Het pakket is nog onderweg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
Op 25-6-2021 om 00:13, inventor zei:

Moet ik hiervoor UPS contacteren? Het pakket is nog onderweg

Dat lijkt me het handigste, als UPS de aangifte nog niet gedaan heeft kunnen ze die nog aanpassen. 

 

Alternatief is ná de aangifte (die blijkbaar verkeerd is) bij de douane een verzoek tot bijbetaling indienen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.