• 0

Hoe verwerk ik verkoopfacturen aangemaakt door flexplatform correct?

Goedendag,

 

Ik ben freelancer in de hospitality- en evenementensector.  Voor een deel van mijn opdrachten maak ik momenteel gebruik van flexplatforms (zoals Temper) en de rest van mijn opdrachten komen rechtstreeks vanuit mijn netwerk. Omdat de flexplatforms zelf facturen genereren nadat ik mijn gewerkte uren heb ingevoerd en elk platform hiervoor hun eigen nummering gebruikt, vraag ik mij af hoe ik dit allemaal correct in mijn administratie verwerk volgens de eisen van de belastingdienst?

 

Momenteel zit ik door de flexplatforms namelijk met de volgende drie factuurnummeringen:

  • Platform 1 gebruikt de nummering: 10001 - 10002 - etc.
  • Platform 2 gebruikt de nummering: f<userid#>.21.1 - f<userid#>.21.2 - etc.
  • Verkoopfacturen die vanuit mijn onderneming rechtstreeks naar opdrachtgevers gaan hebben als nummering: 2021.010 - 2021.011 - etc.

 

Omdat de factuurnummering volgens de belastingdienst oplopend hoort te zijn (en ik ook niet weet hoe strict dit is), ben ik dus zoekend naar hoe dit correct te verwerken in mijn administratie. Is het een probleem dat mijn verkoopfacturen vanuit meerdere bronnen komen, met eigen nummering? Moet ik ze per factuurreeks apart sorteren (ook voor eigen overzicht denk ik handig)? Andere tips voor zaken waar ik eventueel rekening mee moet houden in een situatie zoals de mijne?

 

Alvast vriendelijk bedankt voor alle bruikbare antwoorden!

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 2

je mag binnen je onderneming meerdere reeksen maken elke reeks moet opvolgend zijn. en het moet goed te volgen welke reeks waarvoor gebruikt wordt.
Een reeks per flex platform is geen probleem naast een eigen reeks, dat is goed inzichtelijk te maken. Belangrijkste aandachtspunt is dat je wel minimaal 7 jaar de factuyren moet bewaren en als je stopt bij een bepaald flexplatform. Of het platform zelf houd op te bestaan ben je daar nog steeds verantwoordelijk voor dus zorg dat je de facturen niet alleen in je account daar hebt staan maar ook (als backup0 in je eigen administratie.

  • 0

Vriendelijk bedankt voor het supersnelle en duidelijke antwoord Roel!

Fijn om te horen dat het geen probleem is. Van de bewaarplicht was ik gelukkig al op de hoogte en maak van elke factuur altijd een eigen backup. Zal het dan nu ook gelijk allemaal even wat overzichtelijker gaan sorteren.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    9 leden, 86 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.