• 0

Aangifte vennootschapsbelasting zonder e-Herkenning

Beste Forumleden,

 

Sinds begin 2020 heb ik samen met 3 compagnons een BV opgericht. Helaas is niet alles gelopen zoals we hoopten, waardoor er nooit uitgaves transacties hebben plaatsgevonden binnen deze BV (geen inkomsten/uitgaven). Ik heb altijd netjes de Aangiftes via het oude portaal (zelf) bijgehouden voor de omzet belasting. Na twee jaar nauwelijks/geen activiteit rondom deze BV, hebben wij besloten de BV op te heffen. Door deze 'makkelijke' situatie heb ik zelf, via een formulier van de KVK, deze BV kunnen ontbinden.

 

Nu krijg ik een laatste aangifte die ik moet voldoen, door de opheffing van de BV in september. Ik moet mijn aangifte vennootschapsbelasting afronden voor het afgelopen boekjaar. Nu blijkt, dat het oude portaal niet meer bruikbaar is voor aangiftes. Nu heb ik voor het nieuwe portaal e-Herkenning nodig, maar doordat de opheffing al plaatst heeft gevonden bij de KVK, kan ik deze niet meer aanvragen (geen KVK nummer).

 

Ik ben opzoek naar een beetje advies, hopelijk heeft een van jullie de gouden tip!

Alvast bedankt voor de moeite,

 

Bastiaan.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 1
(aangepast)
Op 1-11-2021 om 18:54, BB-Forwader zei:

Nu heb ik voor het nieuwe portaal e-Herkenning nodig, maar doordat de opheffing al plaatst heeft gevonden bij de KVK, kan ik deze niet meer aanvragen (geen KVK nummer).

Mijn eerste Google hit vertelt met dat als je geen eHerkenning kunt aanschaffen, je nog steeds loonaangifte of aangifte vennootschapsbelasting kunt doen via een softwarepakket of intermediair. Mijn tweede hit, van de Belastingdienst zelf, bevestigt dat. En als bonus de extra optie voor een gestaakte onderneming: "U kunt eHerkenning aanvragen bij 1 van de leveranciers. De aanvraag loopt via een aparte procedure. Neemt u hiervoor telefonisch of per e-mail contact op met de helpdesk van de leveranciers."

aangepast door Ron van der Kolk

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.