Op dit moment heb ik ongeveer 5 jaar eenmanszaak en verhuur ik mij op interim-basis als Controller. De resultaten zijn stabiel +/- € 100.000,- en door de wijziging in het VPB-opstaptarief, daling zelfstandigenaftrek, en beperkte extra kosten voor de B.V. omdat ik hierin veel zelf kan doen, is het voor mij aantrekkelijker geworden om de rechtsvorm te wijzigen naar een Holding B.V. en Werkmij B.V.
Behalve een zakelijk auto die ik bij deze stap naar privé wilt halen, staat er geen bijzondere zaken op de balans
Nu loop ik ertegenaan wat de juiste weg is:
1. Gewoon een Holding + Werkmij oprichten en gaan & Eenmanszaak beëindigen en auto naar privé halen
2. Geruisloze inbreng
3. Ruisende inbreng (is er er wel sprake van goodwill?)
Ben benieuwd naar jullie visie welke stap de juiste zou kunnen zijn
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ZZPer123
ZZPer123
Beste Forumleden,
Ik heb een vraag;
Op dit moment heb ik ongeveer 5 jaar eenmanszaak en verhuur ik mij op interim-basis als Controller. De resultaten zijn stabiel +/- € 100.000,- en door de wijziging in het VPB-opstaptarief, daling zelfstandigenaftrek, en beperkte extra kosten voor de B.V. omdat ik hierin veel zelf kan doen, is het voor mij aantrekkelijker geworden om de rechtsvorm te wijzigen naar een Holding B.V. en Werkmij B.V.
Behalve een zakelijk auto die ik bij deze stap naar privé wilt halen, staat er geen bijzondere zaken op de balans
Nu loop ik ertegenaan wat de juiste weg is:
1. Gewoon een Holding + Werkmij oprichten en gaan & Eenmanszaak beëindigen en auto naar privé halen
2. Geruisloze inbreng
3. Ruisende inbreng (is er er wel sprake van goodwill?)
Ben benieuwd naar jullie visie welke stap de juiste zou kunnen zijn
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/72549-eenmanszaak-naar-bv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag