• 0

Fiscaal gevolg verkoop bedrijfspand

Hallo,
In september 2020 hebben wij ons bedrijfspand verkocht. Wij hebben dit voor  160.000 euro gekocht in 2007. En in 2020 verkocht voor 101.525. De boekwaarde van het pand was 101.398. Maar omdat de boekhouder een bestendige gedragslijn hanteerd. Goedkoopmamsgebruik. Is de verkoopprijs is de boeken 140.138,= Dit komt dus op een winst van 38.746 uit. Met nog wat aftrekposten hebben mijn ex partner en ik per persoon 14.998 winst uit onderneming.  Hierover moeten we belasting betalen. Ik weet niet hoe mijn ex dit verder regels. Ik vraag dit nu voor mijzelf. Ik ben zelf 100% afgekeurd en heb een uitkering van 22.347 per jaar. Nu komt hier voor 2020 dus bijna 15.000 bij op. Ik heb nu een dikke aanslag binnen gekregen en ik moet ook een groot gedeelte kind gebonden budget terug betalen. U zult begrijpen dat ik dit niet kan betalen. Ik heb immer die 15.000 winst van het bedrijfspand niet omdat het niet voor deze prijs verkocht is.Ik weet niet wat ik nu moet doen. 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 1
(aangepast)
Op 15-1-2022 om 23:06, jackyverdernie zei:

In september 2020 hebben wij ons bedrijfspand verkocht. Wij hebben dit voor  160.000 euro gekocht in 2007. En in 2020 verkocht voor 101.525. De boekwaarde van het pand was 101.398. Maar omdat de boekhouder een bestendige gedragslijn hanteerd. Goedkoopmamsgebruik. Is de verkoopprijs is de boeken 140.138,= 

 

Wat heeft het één met het ander te maken? Waarom is de verkoopwaarde niet in de boeken opgenomen, maar een hoger bedrag? En wat heeft dit met een bestendige gedragslijn of goedkoopmansgebruik te maken? Boekt de boekhouder altijd verkopen in voor een hoger bedrag dan de daadwerkelijke prijs? Aan wie is het pand verkocht? Aan een onafhankelijke derde? Of aan (één van) jullie zelf? Het lijkt me dat het verhaal hier nog een beetje ingekleurd moet worden.

 

 

aangepast door prinsrachid

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 99 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.