Ga naar inhoud

Concurrentie in Cadeau-markt

Geplaatst:

Sinterarie

Samen met mijn broers wil ik een business beginnen in de cadeaumarkt. Het idee is om een campagne te beginnen rond onze verjaardagen:

Sinterjan: 5 maart

Sinterkees: 5 juni

Sinterarie: 5 september

Volgens ons is er nog ruimte in de markt. Okay, er zit een me-too element in, maar we kunnen ons onderscheiden met verschillende smaken pepernoten. Bovendien zullen wij ons personeel niet behandelen als knechten.

Waar moeten we op letten in ons businessplan?

Featured Replies

Geplaatst:

Marielle Winarto

Waar moeten we op letten in ons businessplan?

Een algemene vraag krijgt een algemeen antwoord. Er staat erg veel nuttige informatie over ondernemingsplannen op het forum. Zijn er specifieke problemen/vragen waar je tegenaan loopt?

Geplaatst:

Sinterjan

Let maar niet op hem. Hij is een beetje het kapoentje van de familie. Bovendien zit er schimmel tussen zijn cadeautjes. We gaan aan momentmarketing doen. Elke drie maanden een nieuw cadeaumoment. Ook willen we met verschillende doelgroepen werken. In maart mikken we op stelletjes, in juni op moeders en in augustus op vaders. Elk krijgt een eigen huisstijl: blauw, geel en groen. We hebben een broer die al veel ervaring heeft, en hij wil graag investeren want het is een groeimarkt.

Alleen denken we erover om de stoomboot in een sale and lease back constructie onder te brengen. Is dat verstandig?

Geplaatst:

Marielle Winarto

:)

Ik zeg maar niks meer...

Geplaatst:

RvS

Dat van die stoomboot is een goed idee. Hou je weer wat kapitaal over om eens een goede investering te doen. Onderzoek naar nieuw lekker snoepgoed bijvoorbeeld. De pepernoten en speculazen zijn toch wel iets oudbollig!

Geplaatst:

R.I.P. - Benm

Tijd om de stoomfluit te doen klinken,

dit verhaal naar spanje te slepen,

het vakje aan te vinken,

deze draad wordt afgeknepen!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.