• 0

China en verzending

(aangepast)

Hoi allen,

 

Ik heb echt netjes het vergrootglasje gebruikt voordat ik dit topic openende maar ik word helaas niet veel wijzer. 
 

Zal even kort uitleggen waar ik tegenaan loop. Sinds een aantal maanden heb ik het idee om ook eens mij te verdiepen in importeren vanuit china. 
 

De eerste begrippen en onderzoeken afgevinkt maar dan kom ik bij mijn volgende gigantische berg (grinnik) , mijn pending bestelling voor Valentijn heeft per karton verschillende afmetingen die ik natuurlijk zelf allemaal heb. Nu word ik per karton en per product appart belast voor een factuur per shipping. Ik bestel dus bij 1 winkel 3 producten en krijg 3 verschillende facturen met alle 3 gigantische kosten voor verzending. De ene factuur EUR 7000 de andere EUR 3000 en voor product 3 ben ik al afgehaakt. Daarnaast heb ik nog een pending factuur staan voor een andere bestelling waarbij Total weight 1114 is (belachelijk hoog aangezien ik plastic producten heb maar ah fijn misschien snap ik dat ook niet) 

 

ik heb via Alibaba nu meerdere shippers benaderd. En ik krijg een per kilo prijs. (Rond de 1,50 - 2 dollar ) per kilo. Uiteindelijk is dat al hoog maar ik raak nu verstikt omdat het Total bedrag niet overeenkomt dan maar dat blijkt hem weer te zitten in dat een shipper per carton een weging zelf doet. 
 

Werkelijk, ik hoop dat ik over 5 jaar een soortgelijk bericht mag lezen en ik dan moet lachen omdat ik van de hoed en rand weet, maar voor nu moet ik zelf vragen om hulp en kennis. 
 

Is er een goedkopere manier om te verzenden ? Ik denk aan Nederlandse shippers. DDP. Ik zou hier graag jullie expertise / tips in willen horen. Het is niet dat ik te lui ben om mijn eigen research te doen maar mijn kosten blijven te hoog voor verzenden en ik vind het lastig dit voor lief te nemen als dat niet hoeft. 

aangepast door KimUtrecht
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Beste KimUtrecht,

 

allereerst welkom als 'poster' op ondernemersforum Higherlevel.

 

Als welgemeend advies is dit openingsbericht voor mij voorlopig een duidelijke 'no-go' als dit jouw huidige status van uitwerking of planning is, terwijl daarbij Valentijnsdag eigenlijk al aanstaande is.

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, KimUtrecht zei:

Daarnaast heb ik nog een pending factuur staan voor een andere bestelling waarbij Total weight 1114 is (belachelijk hoog aangezien ik plastic producten heb maar ah fijn misschien snap ik dat ook niet) 

 

Bij (internationaal) transport wordt ook naar volumetrisch gewicht gekeken. Elke vervoerder heeft daar eigen normen voor.

https://www.dhlexpress.nl/nl/faq/versturen/hoe-bereken-ik-het-volumetrisch-gewichthttps://www.dhlexpress.nl/nl/faq/versturen/hoe-bereken-ik-het-volumetrisch-gewicht

 

Hierdoor kan het vervoer van lichte producten juist duur(der) uitpakken omdat ze veel meer ruimte innemen. Je krijgt dan soms een hoger volume gewicht dan de echte kilo's voor de berekening van de verzendkosten.

 

tips over vervoerders kan ik je niet mee helpen, maar mogelijk zou bovenstaande wel een kwartje doet vallen waarom de berekende kilo's niet overeenkomen met het "echte gewicht"

 

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Gast zei:

Beste KimUtrecht,

 

allereerst welkom als 'poster' op ondernemersforum Higherlevel.

 

Als welgemeend advies is dit openingsbericht voor mij voorlopig een duidelijke 'no-go' als dit jouw huidige status van uitwerking of planning is, terwijl daarbij Valentijnsdag eigenlijk al aanstaande is.

 

Mvg,

 

Wigbolt

 

 

 

 

Hoi hoi, 

 

Bedankt voor je advies. Attent ! 
Ik heb al een aantal vaste afnemers in Nederland en een aantal vaste producten voor aanstaande Valentijn. Deze leveringen komen echter niet uit china, waardoor dit voor mij bekend terrein is. Deze afnemers zijn al vaste klanten dus dat zit voor  Valentijn termijn wel goed zeg maar. 
 

Dank, fijn dat er hier zo word meegedacht 

Link naar reactie
  • 0
10 uur geleden, Roel J zei:

 

Bij (internationaal) transport wordt ook naar volumetrisch gewicht gekeken. Elke vervoerder heeft daar eigen normen voor.

https://www.dhlexpress.nl/nl/faq/versturen/hoe-bereken-ik-het-volumetrisch-gewichthttps://www.dhlexpress.nl/nl/faq/versturen/hoe-bereken-ik-het-volumetrisch-gewicht

 

Hierdoor kan het vervoer van lichte producten juist duur(der) uitpakken omdat ze veel meer ruimte innemen. Je krijgt dan soms een hoger volume gewicht dan de echte kilo's voor de berekening van de verzendkosten.

 

tips over vervoerders kan ik je niet mee helpen, maar mogelijk zou bovenstaande wel een kwartje doet vallen waarom de berekende kilo's niet overeenkomen met het "echte gewicht"

 

Ah dank, dit zorgt inderdaad voor verduidelijking. Voel me alleen wel een uilskuiken dat ik dit niet zelf hebben kunnen vinden. Dank hiervoor, leuke materie om eens in te duiken. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 86 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.