• 0

Fedex verliest B/L

Goedemiddag, Ik heb een probleem wij importeren al meer dan 30 jaar vanuit het Verre Oosten. Nu heb ik een leverancier al meer dan 30 jaar en de documenten

niet meer via de bank verlopen maar direct vanuit ons betaald wordt aan de leverancier en als wij betaald hebben stuurt de leverancier de documenten aan mijn 

kantoor. Nu zijn de documenten tot aan Fedex Utrecht gekomen en daarna zoekt geraakt. de container staat al geruime tijd in Rotterdam in opslag en wij niet

over de goederen kunnen beschikken. na heel veel correspondentie komen wij nu nog steeds verder en vraag de rederij om een bankgarantie met een looptijd

van 6 jaar en mijn bank geen bankgarantie afgeeft doordat ik via een extern platform betaal en het platform sowieso geen bankgaranties afgeeft. 

 

De goederen zijn CIF gekocht dan is toch de leverancier aansprakelijk en zal hij toch een bankgarantie vanuit zijn bank moeten overleggen en niet ik, hij is ook de

opdrachtgever bij de rederij. Had ik het via een L/C gedaan en de bank geen documenten had ontvangen had ik ook niet betaald en had de leverancier het ook 

moeten regelen en nu ik betaald hebt wordt ik overal in meegenomen en mij gevraagd voor een LOI met bankgarantie. 

 

Heb na 30 jaar dit nog nooit meegemaakt en ook al meerdere zoekopdrachten uitgezet Fedex maar tot nu toe geen succes. 

 

Hebben jullie een idee om dit op te lossen en is het nog mogelijk om de B/L om zetten naar telex release in deze situatie. 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 173 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.