Wij hebben 2 personeelsleden een (kerst)cadeaubon gegeven twv. 50 euro. Wij krijgen daarom nu te maken met de Werkkostenregeling. Wij blijven dit jaar onder 1,7% van de fiscale loonsom wat betreft de totale kosten binnen de vrije ruimte.
Nu heb ik een vraag over de financiele administratie van de WKR.
Begrijp ik het goed dat WKR gewoon een Winst & Verlies post is in onze financiele administratie waar wij deze bonnen dan op boeken?
Ben ik verplicht dit bedrag per werknemer (per maand) in te vullen op de loonstrook in onze salarisadministratie?
In aanvulling op 2, moet de WKR maandelijks mee in de loonaangifte? Of is dit iets wat je zelf bijhoud?
En in de context van de DGA:
Stel dat je als met een salaris van 48.000 gebruik maakt van de WKR en eenmalig 816 euro uitkeert als bonus.
Ervan uitgaande dat het niet op de loonstrook hoeft, moet de DGA dan niet aangeven in zijn IB dat hij dit heeft ontvangen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
jstn3333
jstn3333
Beste leden,
Wij hebben 2 personeelsleden een (kerst)cadeaubon gegeven twv. 50 euro. Wij krijgen daarom nu te maken met de Werkkostenregeling. Wij blijven dit jaar onder 1,7% van de fiscale loonsom wat betreft de totale kosten binnen de vrije ruimte.
Nu heb ik een vraag over de financiele administratie van de WKR.
En in de context van de DGA:
Stel dat je als met een salaris van 48.000 gebruik maakt van de WKR en eenmalig 816 euro uitkeert als bonus.
Alvast hartelijk bedankt!
Titel aangepast
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/74215-werkkostenregeling-wkr-hoe-werkt-het-qua-administratie/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag