• 0

Aankoop bedrijfspand in privé

Mijn plan is prive een bedrijfsplan aan te schaffen, en ben daartoe een prijs overeengekomen met verkoper, ik heb dus toegestemd in de aankoop.

Tevens afspraak gemaakt bij notaris om het geheel af te ronden.

Nu blijkt dat het Havenbedrijf Amsterdam, op wiens grond het pand staat, geen toestemming verleent aan particulieren om binnen hun regio gevestigde panden te kopen.

Verkoper staat er echter wel op dat het koopcontract ondertekend gaat worden op de voorgestelde datum.

In hoeverre kan ik nu door notaris of verkoper aan mijn koopovereenkomst gehouden worden, en wat zouden mogelijke juridische of financiele consequentiess kunnen zijn ?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
11 uur geleden, Wibobo zei:

Verkoper staat er echter wel op dat het koopcontract ondertekend gaat worden op de voorgestelde datum.

Welkom op HL

 

Verkoper zal er toch geen probleem mee hebben als jij als ondernemer koopt? Dus naam op de overeenkomst aanpassen naar jouw bedrijfsnaam en opgelost.

 

Welke rechtsvorm heeft jouw bedrijf en hoe ga je het pand gebruiken? 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Dan is dit forum niet de juiste plek, omdat dit forum voor ondernemerschap is en niet privé kwesties. Ik zet er een slotje op met de volgende handreiking:

 

Als je niet kunt afnemen omdat je als koper niet voldoet aan de voorwaarden, dan is de hamvraag natuurlijk of de verkoper jou die voorwaarden had mee moeten delen. Het lijkt mij essentiële informatie die je als verkoper meedeelt als je het pand te koop zet. Maar wellicht ging de verkoper er vanuit dat de koper een ondernemer zou zijn. 

 

Of jij vervolgens iets verschuldigd bent aan de verkoper (bijvoorbeeld de aanbetaling of bankgarantie) hangt af van wat er in de koopovereenkomst is opgenomen over mogelijkheden tot ontbinding.

 

Dat maakt het voer voor een jurist of advocaat. 

Succes en sterkte met het vinden van een oplossing

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 143 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.