• 0

Pakkettarieven PostNL 2023

Wij verzenden +- 35000 pakketten per jaar waarvan de meeste tussen de 1 a 2 kilo.
Met de nieuwe prijsstijging gaan wij € 5,86 betalen en € 6,44 wanneer een pakket afwijkt van standaardformaat.

Prijs is inclusief collectie. Vroeger leek er nog onderhandeling mogelijk maar daar is nu geen sprake meer van.
Zijn er collega ondernemers met vergelijkbare aantallen en prijzen?
Ben ook benieuwd hoe de markt hiermee om gaat.
Verzendkosten omhoog? Doorberekenen op producten?

 

Klaar voor de toekomst!

 

http://www.wear2work.nl/

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
21 minuten geleden, Robert Jessen zei:

Zijn er hier meer mensen die er met hun hoofd niet bij kunnen hoe intens slecht de leveringen van PostNL de laatste tijd zijn? En dan vooral wanneer het pakket de grens over gaat, het is echt van slecht naar erger aan het gaan, er moeten toch duizenden klanten vertrekken naar waar het beter is als het zo door gaat?

 

Ik ben er helemaal klaar mee, maar zolang de rest niet beter is word het moeilijk verhuizen.

 

Voor de USA ben ik nu wel aan het testen met FedEx, echter hebben zij een afwijkende manier van tarieven berekenen waardoor het lastig is om je kosten in te schatten. 

 

Voor Duitsland neig ik naar DHL maar hier heb ik geen ervaring mee. 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
1 uur terug, Derek-Jan zei:

 

Ik ben er helemaal klaar mee, maar zolang de rest niet beter is word het moeilijk verhuizen.

 

Voor de USA ben ik nu wel aan het testen met FedEx, echter hebben zij een afwijkende manier van tarieven berekenen waardoor het lastig is om je kosten in te schatten. 

 

Voor Duitsland neig ik naar DHL maar hier heb ik geen ervaring mee. 

 

DHL is top, altijd op tijd, super klantvriendelijke betrouwbare tracking info, máááár voor landen zoals Spanje en Italie hebben ze een ´afgelegen gebied´toeslag... Dit is voor Spanje rond de € 35, en in Spanje zijn er erg veel postcodes in zuid spanje met deze toeslag.... Dit is voor ons een reden om dat niet te riskeren in deze landen. 

 

Het Fedex tarief in Europa, vind ik redelijk hoog. Hoe werkt in grote lijnen de tariefberekening in de USA?

 

Mondial Relay hebben we mee gestest, en is veelbelovend, en ook echt super qua tarieven. Frankrijk voor 6€ tot 2.5kg naar afhaalpunt, en 7€ door-to-door.

aangepast door Robert Jessen
Link naar reactie
  • 1
10 uur geleden, Robert Jessen zei:

 

Het Fedex tarief in Europa, vind ik redelijk hoog. Hoe werkt in grote lijnen de tariefberekening in de USA?

 

Ze werken op basis van volume gewicht. Ze rekenen het volume om naar gewicht en wat het zwaarste is bepaalt de tariefgroep. Simpel gezegd, als je een grote lege doos verstuurd kan het heel duur worden. Tot 5kg zijn ze competetief met PostNL maar daarboven is het al dubbel. Als je dan kleine lichte producten in te grote dozen verstuurd dan tikt het snel aan.

 

Snelheid tot nu toe zeer tevreden. Van circa een week voor FedEx tot soms een maand voor PostNL. Ik ga deze week evolueren wat we afgelopen maand verstuurd hebben en dan kijken of FedEx een blijvertje is voor Noord Amerika. 

 

Voor Duitsland en Oostenrijk ga ik eens kijken naar DHL. Voor die landen heb ik toch geen Next day lever belofte dus dat geeft wat ruimte voor een andere vervoerder.

 

Voor Nederland blijft PostNL ondanks de vele vertragingen toch de beste keuze op dit moment.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    14 leden, 175 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.