RDV70

Junior
  • Aantal berichten

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Man
  • Adres
    Molenvliet 1a, Wijk bij Duurstede, 3961 MT, Nederland
  • Land
    Nederland
  • Voornaam
    Daniel
  • Achternaam
    Vermeij
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Wear2work.nl
  • Email
    Daniel@wear2work.nl
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    mij en mijn bedrijf verder kunnen helpen met de groei, zonder direct iets aan mij te verkopen. Vooral op het gebied van automatisering sta ik open voor adviezen van medegebruikers. Ik krijg wekelijks mail en telefoon van aanbieders van personeel en marketing concepten. Er is veel aanbod maar weinig kwaliteit... Daarom ben ik benieuwd naar ondernemers en hun ervaringen bij automatisering en nieuwe online ontwikkelingen.
  • Mijn mening over innovatie
    Een open deur maar daarom niet minder waar, stilstand is achteruitgang. Als ik denk dat mijn bedrijf zijn plafond heeft bereikt dan is het tijd om iets anders te gaan doen.
  • Mijn mening over ondernemerschap
    Hard werken zal uiteindelijk worden beloond. Maar ook klantgericht werken, eerlijk zaken doen en vooruit denken zijn belangrijke aspecten van ondernemen.

RDV70's trofeeën

  1. Ik ben het met je eens dat online shoppen voor consumenten te makkelijk is gemaakt, mede door corona. Maar dit zal lastig worden om nog terug te draaien in een vrije markt waarin prijzen niet mogen worden vastgelegd. Gratis verzending en retour is voor velen gewoon geworden.
  2. We hebben inmiddels de verzendkosten verhoogd en zullen wel zien hoe de markt hierop gaat reageren. Alles wordt duurder dus ik snap best dat dit ook voor de bezorging geldt. Maar het blijft gek dat wij de afgelopen 5 jaar van 10.000 naar 35.000 pakketten zijn gegaan en elk jaar een verhoging hebben gekregen zonder dat hierover te onderhandelen viel, omdat dit nu eenmaal prijsstaffels waren. Maar blijkbaar is dat jou wel gelukt, dus misschien toch nog maar eens gaan praten ...
  3. De collectie is op werkdagen om 17.30 uur en de pakketten worden in principe de volgende dag afgeleverd. Over de leveringen heb ik niks te klagen, maar ik vraag me wel af hoe lang concurrenten nog "gratis" kunnen blijven leveren.
  4. Wij verzenden +- 35000 pakketten per jaar waarvan de meeste tussen de 1 a 2 kilo. Met de nieuwe prijsstijging gaan wij € 5,86 betalen en € 6,44 wanneer een pakket afwijkt van standaardformaat. Prijs is inclusief collectie. Vroeger leek er nog onderhandeling mogelijk maar daar is nu geen sprake meer van. Zijn er collega ondernemers met vergelijkbare aantallen en prijzen? Ben ook benieuwd hoe de markt hiermee om gaat. Verzendkosten omhoog? Doorberekenen op producten?
  5. Dan gaan we toch maar even preken voor eigen parochie ;) [ Mod edit: nee hoor, de gebruiksvoorwaarden gelden ook voor jou ;) ]
  6. We verkopen al vele jaren werkschoenen aan bedrijven en particulieren en hebben hier veel ervaring mee. (mod edit: verkapte spam) Vaak is het zo dat er bij vast personeel een bepaald bedrag ter beschikking wordt gesteld varierend van 25 tot 100 euro. Of de werkgever spreekt met ons een budget per werknemer af waarbij zij zelf via onze webwinkel kunnen bestellen. Bij personeel op uitzendbasis wordt vaak een borg in rekening gebracht wat direct de waarde van de werkschoenen dekt. Wij leveren veel aan uitzendbureau's en deze werken vaak op dezelfde manier. Verder zou ik niet snel voor de zooltjes gaan omdat deze relatief duur zijn en niet aan de meeste normeringen voldoen. Er zijn betere en goedkopere oplossingen.
  7. Goedemiddag Yannick, Allereerst bedankt voor je reactie en je tijd. De meeste lokale klanten komen binnen via mond op mond en niet zozeer via de site. Nu even over de strategie. We zijn tevreden over de groei alleen is deze voornamelijk ontstaan door veel te investeren op het gebied van adwords, google en SEO. Op zich prima en ook hier kunnen we zeker nog doorgroeien, maar het is een risico voor de lange termijn. Wanneer we stoppen met adwords of op Google ingehaald worden door bedrijven die nog meer investeren zal dit ten koste gaan van de omzet. Een gezondere situatie zou 70% zakelijk en 30% particulier zijn. Met zakelijke klanten heb je vaker contact en deze kan je met goed advies en betaalbare producten beter aan je binden dan een particuliere klant. Verder kunnen we door persoonlijk advies te geven een ander type producten verkopen dan bij particulieren. En niet iedereen heeft nog vertrouwen in kopen via internet, dus zullen we ook hier nieuwe klanten moeten kunnen binden. Nogmaals bedankt voor jullie adviezen en tijd!
  8. Hallo allen, graag zou ik jullie advies willen over het volgende. Wear2work.nl bestaat ruim 2 jaar en wij verkopen werkkleding en alles wat daar verder bij hoort. We zijn begonnen als webwinkel met een showroom en een mogelijkheid tot het afhalen of bekijken van deze producten. Er is behoorlijk geinvesteerd in een gebruiksvriendelijke website en internet marketing zoals adwords, marktplaats, SEO, etc. Omdat steeds meer (lokale' zakelijke klanten ons weten te vinden willen wij ons hier op gaan focussen. Het is naar mijn mening lastig om particuliere klanten te binden met onze producten omdat deze hooguit 1 a 2 keer per jaar besteld zullen worden, en dan je positie in Google doorslaggevend is. Tot zover de inleiding, nu de vragen waar we mee zitten. Gezien de lage marges kunnen wij zakelijke klanten weinig extra voordeel meer bieden. Moeten we wellicht de prijzen voor particulieren omhoog bijstellen? Met het risico dat we daar flink aan omzet zullen verliezen. We hebben ook overwogen om een apart bedrijf op te zetten voor de zakelijke markt omdat Wear2work wellicht iets teveel als internetwinkel klinkt. Maar juist de gebruiksvriendelijke website kan een weer groot voordeel zijn voor zakelijke klanten. Zo kunnen wij bijvoorbeeld codes genereren waar mee het personeel zelf kan kopen, en wij factureren aan het bedrijf. Hoe staan jullie tegenover de bedrijfsnaam en zou dit een reden kunnen zijn om geen interesse te tonen. Hoe kunnen we betalingsproblemen zoveel mogelijk uitsluiten, en is 21 dagen een redelijke betalingstermijn? Zo'n jaar of 5 geleden was het heel normaal om telefonisch je bedrijf voor te stellen en vanuit hier een afspraak voor te stellen. Op dit forum zie ik hier veel negatieve reacties op. Bij ons komen vaak mensen zomaar binnen lopen om hun bedrijf voor te stellen maar daar neem ik vrijwel nooit tijd voor. Wat vinden jullie de meest succesvolle wijze. Of is dit voor iedereen anders. Tot zover mijn vragen. Ik waardeer het zeer wanneer iemand de moeite neemt om ons hierin te adviseren. Ook als jullie kritiek hebben op de website of hierin verbeter punten zien hoor ik het graag. Websiteadres: www.wear2work.nl Vriendelijke groeten, RDV.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.