• 0

Opzetten Holding BV+'speciale' Statuten - accepteren aandelen Foreign Entiteit

(aangepast)

Samen met een partner (hij is OCI statushouder) zijn we bezig een Private Limited (BV) op te zetten in Hyderabad, India. Dit zal ook onze begin markt zijn waaruit we opereren en onze producten gaan aanbieden. Wij zullen in eerste instantie de aandelen opsplitsen in VC-deel, werknemersdeel en onszelf als de 2 DGAs (10-10-40-40).


Hierover heb ik eind vorig jaar contact gehad met een Nederlandse notaris, deze kon melden dat ik zou moeten nagaan wat de specifieke vereisten er zijn om een constructie zoals deze in ene juist te documenteren in mijn holding, zeker zodat mijn deel van de aandelen zonder problemen geaccepteerd kunnen worden.

 

Heeft hier iemand ervaring mee en of contacten die hierover geraadpleegd kan worden?

 

Alvast bedankt,

Jonne

aangepast door Jonne_Billio
verduidelijking
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 1

Voor het aanvaarden van de aandelen zul je in NL contact moeten opnemen met een notaris om te zorgen dat de volmacht (ik neem aan dat jullie niet naar India vliegen om de akte te tekenen) te kunnen laten passeren met jullie handtekening erop. Dat werk  een apostille. Een lokale notaris kan jullie hier bij helpen. Zorg wel dat je al in bezit bent van de volmacht uit India.

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 65 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.