• 0

Wet Kinderopvang

Misschien hoort dit bericht hier helemaal niet thuis,maar ik weet niet waar dan wel...excuses hiervoor

 

Januari 2006 ga ik starten met mijn bedrijf. Mijn partner is ook zelfstandig ondernemer.

 

Onze kinderen maken gebruik van de kinderopvang. Tot heden werd dat voor een deel vergoed door de belastingdienst. Nu hoor ik nogal tegenstrijdige berichten over deze tegemoetkoming voor zelfstandigen.

 

a) ik heb geen recht op vergoeding en moet alles zelf betalen.

b) ik moet mijn inkomen schatten en krijg daar vergoeding voor, maar dat word dan wel door de belastingdienst afgeraden omdat die schattingen meestal niet kloppen en je dan in de problemen komt.

 

 

Indien een werkgever niet meebetaald aan de kinderopvang, dan neemt de belastingdienst dat deel over. Is dit alleen zo als je loondienst bent?

 

wie weet hier iets mee vanaf?

 

Ik heb mbt deze wet overigens niets dan ellende ondervonden..de belastingdienst is een log, langzaam, en slecht werkend apparaat. Dit heeft niets met ondernemen te maken, maar het lucht wel even op! ;-)

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Ook zelfstandigen hebben recht op een tegemoetkoming van de overheid in de kosten van de kinderopvang. Bovendien heb je als zelfstandige recht op een extra tegemoetkoming voor het ontbrekende werkgeversdeel.

 

De hoogte van de tegemoetkoming is inkomensafhankelijke, een percentage van de totale kosten van de kinderopvang, dat wil zeggen dat ouders met een hoog inkomen minder vergoed krijgen van het Rijk en ouders met een laag inkomen meer (bij de laagste inkomensgroepen tot 63,2 %). Er wordt uitgegaan van het geschatte belastbare gezinsinkomen.

 

De belastingdienst betaalt een maandelijks voorschot voor de kosten van de kinderopvang, de eindafrekening vindt in het volgende jaar plaats.

.

De percentages m.b.t. de tegemoetkoming zijn te vinden in twee tabellen, die te vinden zijn onder :

http://home.szw.nl/navigatie/rubriek/dsp_rubriek.cfm?rubriek_id=1&subrubriek_id=948&link_id=50803

 

Tabel 1 is voor het eerste kind en tabel 2 bevat de extra tegemoetkoming voor de zelfstandige. Op de site www.kinderopvang.nl kunt u ook meer informatie vinden.

Een aanvraagformulier voor de tegemoetkoming kunt u downloaden bij

www.belastingdienst.nl.

 

 

Via onderstaande link ook nog wat info en een paar rekenvoorbeelden:

http://www.beeldrijk.org/cat/Fiscaliteiten/Kinderen%20en%20kinderopvang/443

.

 

 

 

The world is a book, and those who do no travel read only a page.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.