• 0

Moet ik mij KvK inschrijven met al bestaand BTW nummer als freelancer?

Ik heb een aantal jaar geleden maar ingeschreven en werd mij geadviseerd alleen voor een BTW-Nummer te gaan omdat ik alleen Uber eats werk deed.

 

Nu heb ik dus een BTW-Nummer en werk ik via Jobner een freelance platform. 

Ik word ook uitbetaald via Jobner die weer betaald krijgt via het bedrijf dat op Jobner staat. 

 

Mijn vraag is moet ik mij KvK inschrijven als ik onbeperkt wil verdienen via Jobner of andere freelance platform? En kan je jezelf überhaupt KvK inschrijven als je opdrachten via freelance platformen doet, ik bied zelf niks aan zoals websites bouwen ik werk voor opdrachten via het freelance platform als ik het werk mij bevalt.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
3 uur geleden, RickH1710 zei:

moet ik mij KvK inschrijven als ik onbeperkt wil verdienen via Jobner of andere freelance platform? En kan je jezelf überhaupt KvK inschrijven als je opdrachten via freelance platformen doet, ik bied zelf niks aan zoals websites bouwen ik werk voor opdrachten via het freelance platform als ik het werk mij bevalt.

Criteria van een onderneming voor de KVK

1. Je levert diensten en/of producten.

2 .Je vraagt hier meer voor dan de kostprijs: een (commerciële) prijs of uurtarief waar je geld aan verdient.

3. Je doet zaken met andere mensen dan alleen vrienden of familie en gaat ook de concurrentie aan met ondernemers die dezelfde of gelijkwaardige diensten of producten verkopen.

 

Als dat drie keer JA is, dan is een inschrijving in het handelsregister verplicht.

 

Het maakt daarbij niet uit dat je werk levert en betaalt krijgt via bemiddelingsbureau c/q factoringkantoor.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
23 minuten geleden, Cosara zei:

Criteria van een onderneming voor de KVK

1. Je levert diensten en/of producten.

2 .Je vraagt hier meer voor dan de kostprijs: een (commerciële) prijs of uurtarief waar je geld aan verdient.

3. Je doet zaken met andere mensen dan alleen vrienden of familie en gaat ook de concurrentie aan met ondernemers die dezelfde of gelijkwaardige diensten of producten verkopen.

 

Als dat drie keer JA is, dan is een inschrijving in het handelsregister verplicht.

 

Het maakt daarbij niet uit dat je werk levert en betaalt krijgt via bemiddelingsbureau c/q factoringkantoor.

Als langs gaat om je KvK in te schrijven en je zegt dat je KvK wilt ingeschreven staan omdat je freelance werk doet, mag dit gewoon?

Link naar reactie
  • 0
34 minuten geleden, RickH1710 zei:

Als langs gaat om je KvK in te schrijven en je zegt dat je KvK wilt ingeschreven staan omdat je freelance werk doet, mag dit gewoon?

Quote: De betekenis van freelance en zzp is hetzelfde. U werkt voor verschillende opdrachtgevers. U heeft geen dienstverband met de opdrachtgevers. U voert een opdracht interim (tijdelijk) uit als zelfstandig ondernemer.

 

https://ondernemersplein.kvk.nl/aan-de-slag-als-zzper-of-freelancer/

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 203 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.