• 0

Groothandel lingerie

hallo allemaal,

 

Ik lees dit forum nu al een tijdje en ik denk dat mijn vraag hier wel geplaatst is.

 

Zelf heb ik op dit moment 2 webwinkels met lingerie.

En een echte winkel met lingerie.

 

1 van mijn leveranciers voor de web-handel is een buitenlands bedrijf.

Dit bedrijf verkoopt(wholesale) aan (web)winkels door de hele wereld.

 

het is mij opgevallen dat hun de spullen uit china of taiwan laten kopen (laten maken).

Ook is het mij opgevallen dat zei in Nederland wel bij mij in de webwinkel liggen maar niet als groothandel aanwezig zijn in nederland.

 

Nu is mijn vraag:

 

Hoe moet je zoiets aan pakken om als groothandel te kunnen optreden in NL.

 

Vragen:

haal ik de handel bij mijn vaste wholsale leverancier in het buitenland.

of haal ik het uit taiwan.

Wat zijn normale marge, tussen de wholesale en hier de groothandel.

 

vragen, vragen, vragen.

 

 

alvast bedankt voor jullie respons

 

martin

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dit zijn vragen die wij zo niet even voor je kunnen gaan beantwoorden, jij kent jouw'n markt en leverancier beter dan wij mag ik aannnemen. Daarnaast bestaan er geen standaard marges, of dat specifiek in de lingerie wel het geval is kan ik niet beoordelen.

 

Van belang is te achterhalen hoe deze lingerie producent in Taiwan zijn artikelen op de markt brengt; doen ze dit via exclusieve importeurs/agenten in elk land of is er een Europees verkoopkantoor or leveen zij vrij aan ieder geinteresseerde wereld-wijd?

Aangezien jij zelf inkoop bij een buitenlandse leverancier (EU?) lijkt mij dat deze geen exclusieve verkooprechten heeft voor Nederland, maar dat kan ik zo niet beoordelen. Indien jouw'n huidige leverancier zelf geen exclusiviteit heeft verkregen voor een vastgesteld rayon van de producent in Taiwan dan ben je waarschijnlijk vrij om de producent in Taiwan rechtstreeks te benaderen. Realiseer je dan wel dat er voor import uit Azie andere regels gelden dan bij je leverancier in Europa, zowel douane-technisch als min. afname's etc etc.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

Ik kom oorspronkelijk uit Taiwan en importeer nu ook diverse consumentengoederen, waaronder ook (onder)kleding uit Taiwan en China. Je mag me altijd even benaderen voor specifieke vragen daarover. Misschien dat we elkaar kunnen helpen.

 

beste Anwan

 

HL is geen acquisitieforum, zie de huisregels.

 

groet

Joost

 

HL admin

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

Ik kom oorspronkelijk uit Taiwan en importeer nu ook diverse consumentengoederen, waaronder ook (onder)kleding uit Taiwan en China. Je mag me altijd even benaderen voor specifieke vragen daarover. Misschien dat we elkaar kunnen helpen.

 

is een topic van 6 1/2 jaar oud waarop je reageert....

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.