• 0

Product lanceren ondanks patent?

Goedenavond heren/dames,

 

Ik heb iets uitgevonden en helaas is het product net gelanceerd alleen was ik iets te laat. Is het mogelijk om mijn product alsnog te lanceren ondanks er patent opzit, mijn product is veiliger en het heeft meer opties alleen ben ik helemaal nieuw in de uitvindingsbranche..  heeft iemand hier ervaring mee of in voordat ik een hoop chaos kan krijgen of financiële flater maak. Met vriendelijke groeten, 

 

Clairersin 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Clairersin,

Je geeft aan dat er een patent rust op het product. Het is goed om te kijken welk aspect van het product wordt beschermd door dat patent. Dat geeft vaak al meer inzicht.

Verder geef je aan dat jouw versie van het product veiliger is. De elementen in het product die zorgen voor die grotere veiligheid zijn wellicht patenteerbaar. Ook dit zou je nader kunnen bekijken.

Zonder verdere informatie kan ik helaas geen duidelijkere uitspraak doen.

Met vriendelijke groet,

Arjan van der Maarl

Gemeas Patents voor bescherming van uw technische idee.

Link naar reactie
  • 1

Als je geen risico wilt lopen kan je dit op maar 1 manier oplossen:

Het is sterk aan te raden om een ervaren juridisch expert, zoals een octrooigemachtigde, te raadplegen. Zij kunnen je helpen bij het begrijpen van de complexiteiten van het octrooirecht en beoordelen of je product mogelijk inbreuk maakt op het bestaande patent. Zij kunnen je ook adviseren over mogelijke stappen die je kunt nemen om je product te beschermen of aan te passen.

 

 

Bijenwas korrels 

Bijenwas kopen

Bijenwas doeken
Hulp nodig met opencart? Laat het me weten

Link naar reactie
  • 0

Wat wil je precies: Het betreffende product verkopen aan klanten, of alsnog zelf een patent nemen?

 

Het tweede zal niet gaan, omdat het reeds openbaar is (als het product wat volgens jou reeds 'gelanceerd' is inderdaad hetzelfde is als jouw uitvinding. Overigens lijkt me dat erg toevallig, dat iemand anders net toevallig hetzelfde product op de markt brengt als wat jij in je hoofd hebt)

 

Het eerste zal misschien wel gaan maar zou bestudeerd moeten worden. Je zegt 'er zit patent op'. Hoe weet je dat, of is dat maar een aanname? Het kan best zijn dat jouw product net anders is dan het andere waardoor het niet onder dat andere patent valt. Het kan ook best zijn dat dat patent slechts een aanvraag is, dus niet toegekend, en/of slechts bestaat in andere landen dan die jou interesseren.

 

Wil je aub wat mee info geven: Hoe weet je dat die ander een patent heeft op dat product? Hoe zeker ben je daarvan? Wat is je doel?

 

Bel een octrooigemachtigde van Patenthuis bij al uw octrooivragen !

Link naar reactie
  • 0

Let ook op dat een patent niet een eindproduct beschrijft, maar enkel een specifieke techniek beschrijft. Het kan dus zijn dat jij eenzelfde product ontwikkeld hebt als de concurrent, maar dat die concurrent dat product aan de binnenkant anders realiseert dan jij van plan was. In dat geval maak je dan dus geen inbreuk op dat product.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.