Ik zou graag jullie inzichten willen horen over de volgende casus:
DGA in dienst van de holding, die is gevestigd op zijn huisadres. Het kantooradres van de werk-BV (enkele reis 31 km) bevindt zich op een andere locatie. De meeste werkzaamheden worden vanuit het huisadres verricht, maar de DGA gaat wekelijks twee keer naar het kantooradres van de werk-BV, bijvoorbeeld voor klantafspraken, al dan niet in combinatie met een werkdag vanuit huis. Daarnaast gaat hij eens per twee weken naar een klant (interim-opdracht) op een andere locatie (enkele reis 120 km).
Ik begrijp dat de reizen naar het kantooradres van de werk-BV of de interimlocatie niet als 'woon-werkverkeer' worden beschouwd, omdat de holding fungeert als werkgever en het adres hetzelfde is als het thuisadres van de DGA.
Hoe zouden jullie in deze situatie omgaan met de (vaste) vergoeding voor thuiswerken en reiskosten? Daarnaast is de partner van de DGA (parttime, ondersteunend) ook één dag per week aanwezig op het kantooradres van de werk-BV en werkt één dag per week vanuit huis.
Het is belangrijk om op te merken dat de DGA met ingang van 15 juni van dit jaar in dienst is vanwege een geruisloze inbreng.
Graag hoor ik jullie gedachten en eventuele suggesties om deze situatie op een correcte manier aan te pakken.
Alvast bedankt voor jullie input!
Verberg topic start
Featured Replies
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Signature
Ik zou graag jullie inzichten willen horen over de volgende casus:
DGA in dienst van de holding, die is gevestigd op zijn huisadres. Het kantooradres van de werk-BV (enkele reis 31 km) bevindt zich op een andere locatie. De meeste werkzaamheden worden vanuit het huisadres verricht, maar de DGA gaat wekelijks twee keer naar het kantooradres van de werk-BV, bijvoorbeeld voor klantafspraken, al dan niet in combinatie met een werkdag vanuit huis. Daarnaast gaat hij eens per twee weken naar een klant (interim-opdracht) op een andere locatie (enkele reis 120 km).
Ik begrijp dat de reizen naar het kantooradres van de werk-BV of de interimlocatie niet als 'woon-werkverkeer' worden beschouwd, omdat de holding fungeert als werkgever en het adres hetzelfde is als het thuisadres van de DGA.
Hoe zouden jullie in deze situatie omgaan met de (vaste) vergoeding voor thuiswerken en reiskosten? Daarnaast is de partner van de DGA (parttime, ondersteunend) ook één dag per week aanwezig op het kantooradres van de werk-BV en werkt één dag per week vanuit huis.
Het is belangrijk om op te merken dat de DGA met ingang van 15 juni van dit jaar in dienst is vanwege een geruisloze inbreng.
Graag hoor ik jullie gedachten en eventuele suggesties om deze situatie op een correcte manier aan te pakken.
Alvast bedankt voor jullie input!