• 0

Winstberekening' is niet gelijk aan het bedrag bij 'Winstberekening volgens ...

Hallo,

 

Ik ben nieuw hier en ook erg nieuw in "ondernemersland".

Ik heb een tijdje voor een uitgeverij gewerkt, naast mijn vaste baan in het onderwijs. 

Mijn werk bestond uit het schrijven van een methode. Ik heb hiervoor alleen uren geschreven, want alles ging online. 

Ik heb geen zakelijke rekening geopend, alles op prive rekening laten storten.

Ik heb nauwelijks kosten gemaakt, maar het beetje dat ik heb wil ik wel opgeven bij de aangifte inkomstenbelasting. 

 

Maar als ik het opvoer bij overige bedrijfskosten, zegt het programma het volgende: Het totaalbedrag bij 'Winstberekening' is niet gelijk aan het bedrag bij 'Winstberekening volgens Winst-en-verliesrekening' .

Ik heb dit nog nooit gedaan en geen idee hoe ik dit nu moet invullen om het kloppend te krijgen. Is er iemand die me verder kan helpen. 

 

En ja, mocht ik hiermee door gaan, dan moet ik echt een boekhouder in de arm nemen. Heb dit zwaar onderschat en vooral te lang voor me uitgeschoven...

 

Hopelijk kan iemand me al wat tips geven? 

groetjes,

Astrid 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
11 uur geleden, Astrid Crutzen zei:

Mijn werk bestond uit het schrijven van een methode. Ik heb hiervoor alleen uren geschreven, want alles ging online. 

Ik heb geen zakelijke rekening geopend, alles op prive rekening laten storten.

Ik heb nauwelijks kosten gemaakt, maar het beetje dat ik heb wil ik wel opgeven bij de aangifte inkomstenbelasting. 

Sta je wel als ondernemer ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel  … of zijn het “slechts” bijverdiensten … m.a.w. Moet je wel als ondernemer aangifte doen ?

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren