Suppliers Vietnam

Aanbevolen berichten

Dag allen,

 

Via google ben ik op dit platform terecht gekomen en zag dat iemand reeds eerder een soort gelijke vraag als die ik heb, heeft gesteld.

 

Zijn vraag was waar op te letten bij Vietnamese suppliers.

 

Nu heb ik wat goede tips in de comments gelezen en ben ik verder benieuwd of de wet betreft invoerrechten destijds inderdaad is aangepast.

Zijn er andere dingen veranderd waar ik als startende ondernemer rekening mee dien te houden aangaande zaken doen met Vietnamese suppliers en product import?

 

Ik hoor het graag.

 

Bij voorbaat dank!

 

Link naar reactie

Ik weet niet welke comments je bedoelt maar de "wet betreffende invoerrechten", het Unie Douane Wetboek, is sinds de inwerkingtreding in mei 2016 niet wezenlijk aangepast. 

 

In 2019 heeft de EU wel met Vietnam een handelsverdrag afgesloten waardoor op producten met oorsprong Vietnam bij invoer in de EU (dus ook NL) minder of geen invoerrechten geheven worden. 

De oorsprong moet bij de douane aangetoond worden met een door de Vietnamese exporteur afgegeven Eur1 certificaat of oorsprongsverklaring (voor zendingen met een waarde <6000 Euro). 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.