• 0

Beeindigen "BV"

Ik ben in het bezit van een BV maar voorzie financiele problemen in de toekomst en wil deze activiteiten beeindigen om zodoende mijzelf wederom beschikbaar te stellen voor de arbeidsmarkt. Hiervoor moet ik uitgeschreven staan als zelfstandige bij de KvK.

De activiteiten zal ik overdragen naar een ondernemer met een eenmanszaak.

 

Kan iemand mij adviseren of ik met behoud van BV als zelfstandige uitgeschreven kan worden?

 

Of heeft iemand een dergelijke ervaring?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Met behoud van de BV uitgeschreven worden als ondernemer?

Je kan het bedrijf verkopen of je kan het houden. Als je ervoor kiest het te verkopen moet de ander zich weer inschrijven, de koper dus.

Hopende je hiermee geholpen te hebben.

 

/edit: je kunt het bedrijf dus wel in de gaten houden als je diegeen kent van de eenmanszaak. maar dan ben jij geen ondernemer meer.

Some achieve greatness, some are born great and some have greatness trust open them.

Link naar reactie
  • 0

Je hoeft je bedrijf/BV niet te verkopen of op te heffen, je kunt het ook STIL leggen.

 

Als je niet zit te springen om het geld dat een lege BV opbrengt, kun je hem ook gewoon "in de kast leggen" zoals ze dat noemen.

 

Misschien makkelijk als je later weer eens wat voor jezelf wil beginnen.

 

Groet

 

Rick

Link naar reactie
  • 0

Een aandeelhouder van een BV is wat anders dan een zelfstandige. Wat bedoel je precies met de onderstaande vraag?

 

Kan iemand mij adviseren of ik met behoud van BV als zelfstandige uitgeschreven kan worden?

 

Los hiervan, houd er rekening mee dat met het staken van de activiteiten en het in een stille vorm voorzetten van de vennootschap, deze onverminderd aansprakelijk blijft voor wat betreft de verplichtingen die zij in het verleden is aangegaan.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 70 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.