Ik kan geen goed vergelijk vinden op internet maar zit er een logistiek expert op dit forum die met mij wil kijken naar de volgende berekening. Ik krijg een container binnen uit China op basis van CIF (dom achteraf maar oké). Vervoer van Nansha naar Rotterdam was 500 dollar maar het afwikkelen in NL excl. invoerbelasting/btw, kost 1200 euro op basis van 6.18 CBM / 977 kg op basis van 2 flinke pallets en de tijdelijke opslag + uitladen (is een LCL / deelvracht). Leergeld ga ik betalen maar ik heb nog een nog een paar containers die ik wil invoeren (ik switch naar FOB en ga het dan zelf regelen dus goede tips zijn welkom) dus ik wil er ook van leren, wat is normaal en wat is teveel. Het voelt teveel met allerlei fantasie kosten en als ik voor de hele container betaal ipv een deellading, ik zie bijv. een exchange rate die flink afwijkt (nu 0,92 ipv 0,95 nu).
De volgende kosten heb ik:
- Stripping - WM 40.00 - USD 247.20 -> Container leeg halen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
RS1234
RS1234
Goedenavond,
Ik kan geen goed vergelijk vinden op internet maar zit er een logistiek expert op dit forum die met mij wil kijken naar de volgende berekening. Ik krijg een container binnen uit China op basis van CIF (dom achteraf maar oké). Vervoer van Nansha naar Rotterdam was 500 dollar maar het afwikkelen in NL excl. invoerbelasting/btw, kost 1200 euro op basis van 6.18 CBM / 977 kg op basis van 2 flinke pallets en de tijdelijke opslag + uitladen (is een LCL / deelvracht). Leergeld ga ik betalen maar ik heb nog een nog een paar containers die ik wil invoeren (ik switch naar FOB en ga het dan zelf regelen dus goede tips zijn welkom) dus ik wil er ook van leren, wat is normaal en wat is teveel. Het voelt teveel met allerlei fantasie kosten en als ik voor de hele container betaal ipv een deellading, ik zie bijv. een exchange rate die flink afwijkt (nu 0,92 ipv 0,95 nu).
De volgende kosten heb ik:
- Stripping - WM 40.00 - USD 247.20 -> Container leeg halen?
- Terminal Hndl. Charge -WM 30.00 USD - 185.40 -> Lossen / kade kosten?
Import Service Fee - WM 23.00 USD - 142.14 -> Kick back naar China?
Exchange Risk Surcharge - WM 20.00 - USD 123.60 - Exchange risk maar voor wat?
Gas Measuring - WM 4.00 - USD 24.72 -> gassen meting?
Delivery Order Fee LS - 30.00 - USD 30.00 -> pallet klaarzetten?
Tax - LS 20.00 - USD 20.00 -> Belasting
ISPS Fee - LS 10.00 - USD 10.00 -> Douane kosten?
Currency Adj. Factor - WM 25.00 - USD 154.50 ->Nog een keer currency (3x in totaal)
Low Sulphur Fuel Surcharge - WM 10.00 - USD 61.80 -> Risico voor brandstof
China Import Fee - WM 30.00 - USD 185.40 -> G
Delivery Order Fee - LS 100.00- USD 100.00 -> 2de keer? Moet ik navragen.
Totaal - USD 1,284.76 @ .958566 - EUR 1,231.55 Nog een keer currency (3x in totaal)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/75803-invoerkosten-cif-rotterdam/Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag