• 0

Invoerkosten CIF - Rotterdam

Goedenavond,

 

Ik kan geen goed vergelijk vinden op internet maar zit er een logistiek expert op dit forum die met mij wil kijken naar de volgende berekening. Ik krijg een container binnen uit China op basis van CIF (dom achteraf maar oké).  Vervoer van Nansha naar Rotterdam was 500 dollar maar het afwikkelen in NL excl. invoerbelasting/btw, kost 1200 euro op basis van 6.18 CBM / 977 kg op basis van 2 flinke pallets en de tijdelijke opslag + uitladen (is een LCL / deelvracht).  Leergeld ga ik betalen maar ik heb nog een nog een paar containers die ik wil invoeren (ik switch naar FOB en ga het dan zelf regelen dus goede tips zijn welkom) dus ik wil er ook van leren, wat is normaal en wat is teveel. Het voelt teveel met allerlei fantasie kosten en als ik voor de hele container betaal ipv een deellading, ik zie bijv. een exchange rate die flink afwijkt (nu 0,92 ipv 0,95 nu).  

 

De volgende kosten heb ik:
- Stripping -  WM 40.00 - USD 247.20 -> Container leeg halen? 

- Terminal Hndl. Charge -WM 30.00 USD - 185.40 -> Lossen / kade kosten? 

Import Service Fee -  WM 23.00 USD - 142.14 -> Kick back naar China? 

Exchange Risk Surcharge - WM 20.00  - USD 123.60 - Exchange risk maar voor wat? 

Gas Measuring -  WM 4.00 - USD 24.72 -> gassen meting?

Delivery Order Fee LS - 30.00 - USD 30.00 -> pallet klaarzetten?

Tax - LS 20.00 - USD 20.00 -> Belasting

ISPS Fee - LS 10.00 - USD 10.00 -> Douane kosten?

Currency Adj. Factor - WM 25.00 - USD 154.50 ->Nog een keer currency (3x in totaal)

Low Sulphur Fuel Surcharge - WM 10.00 - USD 61.80 -> Risico voor brandstof

China Import Fee -  WM 30.00 - USD 185.40 -> G

Delivery Order Fee -  LS 100.00-  USD 100.00 -> 2de keer? Moet ik navragen.  

 

Totaal - USD 1,284.76 @ .958566 - EUR 1,231.55 Nog een keer currency (3x in totaal)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat is inderdaad erg hoog. Er zijn helaas ene boel partijen in China die gretig "gratis" verzending aanbieden voor fabrieken daar, maar dan de echte kosten doorbelasten naar de ontvanger. Mogelijk zelfs nog wat extra als lokkertje voor de persoon die de verschepingen regelt.

 

Dus beter zelf regelen, of afspraken maken over de vervoerder waar je de kosten vooraf kunt opvragen. Ni je leergeld betalen, mogelijk dat je het zelf een paar honderd (maar niet heel veel meer) goedkoper kunt regelen.

Link naar reactie
  • 1
(aangepast)

Hoi, 

Dit zijn helaas kosten die wij als expediteur bij CIF heel vaak zien terug komen. Wij hebben hier ook ooit een artikel overgeschreven.

Maar om te beoordelen of alles wel klopt zouden ik de factuur eigenlijk even moeten zien. Ik kan en wil je hier best mee helpen om te beoordelen en te kijken wat er eventueel nog aangedaan kan worden.

Je zou mij kunnen mailen.

aangepast door Ward van der Put
Link naar eigen website en e-mailadres verwijderd.
Link naar reactie
  • 0

Ter vergelijking de huidige kosten voor mijn klanten bij FOB Guangzhou (Nansha) - Rotterdam:

 

LCL 6,2 cbm / 980 kg

 

Zeevracht USD 235,60 (Euro 215,-.)

Havenkosten Rotterdam Euro 285,20

Inklaring Euro 50,-

 

Niet inbegrepen: Transportverzekering, invoerrechten, BTW, eventuele douane inspectie, transport vanaf Rotterdam-haven naar eindbestemming.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 146 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.