• 0

Gratis verlichting project uitvoeren = goede marketing strategie?

(aangepast)

Hey Forumleden!

 

Ik ben een ondernemer in de verlichtings markt, en wil mij gaan focussen op grotere B2B projecten i.p.v één B2C product verkopen wat ik hiervoor deed. 

 

Denk hierbij aan speciale verlichtingsprojecten, die vooral esthetisch bedoeld zijn (met kleuren bijvoorbeeld), dus geen functionele verlichting kantoorverlichting in die zin.  Oplossingen op maat voor klanten met speciale wensen.

 

Een type project wat ik graag zou willen uitvoeren, is een project als deze:

 

 

 

Nu ben ik momenteel aan het praten met een klant in Amerika, waar ik waarschijnlijk mijn eerste grote project voor ga uitvoeren. Deze zal na verwachting pas over een maand of 8 opgeleverd worden.

 

Naast deze klant heb ik echter nog geen portfolio en ook geen track record. Ik heb een speciaal soort B2C product volledig zelf ontwikkeld en ook verkocht, dus in die zin heb ik een track record. Maar qua grote projecten heb ik nog geen portfolio, desondanks heb ik alle vertrouwen dat ik dit soort projecten aan kan met de ervaring die ik de afgelopen jaren heb opgedaan.

 

Toch zal het waarschijnlijk moeilijk zijn om mijzelf te profileren en klanten te vinden, om dit gebrek aan portfolio.

 

Daarom heb ik het idee om een project (zoals bijvoorbeeld in de YouTube video) gratis voor een bedrijf uit te voeren.  Of wellicht zelfs meerdere projecten.

 

Dit geeft mij de kans om een portfolio op te bouwen, promotie filmpjes op te nemen, etc. En het belangrijkste is dat ik hiermee kan bewijzen aan mogelijke geïnteresseerde partijen in de toekomst dat ik in staat ben kwaliteit te leveren.

 

Mijn vraag is, is dit een gebruikelijke strategie? Een dergelijk project uitvoeren kost natuurlijk duizenden euro's. Kan ik dat geld marketing technisch gezien beter anders gebruiken? Enig advies is altijd welkom!

 

aangepast door Hans van den Bergh
Wervende tekst verwijderd
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Of het 'gebruikelijk' is, is een verkeerde vraag, tenzij je het vraagt om het gebruikelijke te ontwijken. Want één van de dingen waarmee je opvalt is door juist af te wijken van wat gebruikelijk is. Als je iets bijzonders kunt en wilt maken, dan lijkt mij dat je met een paar showcases en de juiste distributie daarvan in de media, meer tractie zult krijgen dan 'gewone' betaalde reclame. 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.