• 0

Advertentietarieven landelijke winkel-website

Hoi,

Ik heb plannen voor een website, een website waar winkeliers op kunnen adverteren en waar ik landelijke reclame voor wil gaan maken. Het is een soort presentatiepagina...(één van de vele, maar deze is toch anders!)

Alleen, hoe bepaal ik wat ik kan vragen aan advertentiekosten.

Ik zou ook niet weten waar ik vergelijkingsmateriaal vandaan kan halen. Hebben jullie tips?

Ik weet zeker dat deze website wordt bekeken door het publiek dat zij willen dat er gaat kijken. Als ik er maar goede reclame voor maak, wat ik van plan ben. Een reclamefolder kost ook aardig wat net als een goede advertentie in de Telegraaf op zaterdag en op internet ben je natuurlijk dag en nacht bereikbaar. Ik ben trouwens niet van plan om zoveel geld ervoor te gaan vragen als de Telegraaf hoor.

Mijn vraag is dus: hoe bepaal ik deze kosten. Wat is redelijk?

Dank je!

[titel aangepast - mod]

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

• 0

ikzelf zou rondsurfen bij 'concurrenten', kijken wat zij ervoor vragen, en ook eventueel tijdschriften bellen die onder dezelfde categorie vallen, om te kijken hoeveel reclame bij hun kost. en verder nadenken hoeveel je minimaal wil. bedenk ook dat er verschillende manieren zijn, bv vast bedrag per maand, bedrag per klik of zelfs bedrag per bestelling. zoek ook evt op affeliate (hoop maar dat ik het goed spel), wie weet bestaat er gratis software waarmee je kan bijhouden hoe vaak er geklikt is enzo.

• 0

Dank je voor je reactie.

Zou het kunnen zijn dat ze een vast bedrag per maand betalen voor hun presentatiepagina en dan nog voor iedere klik die de bezoeker van de website klikt naar hun website? Of is dat dubbelop en reden om niet met mij in zee te gaan?

• 0

als je wilt, kan ik je wel in contact brengen met een zeer groot affiliatebedrijf

wil hier uiteraard niet spammen en je er onnodig mee lastig vallen

de meeste bedrijven betalen daar per transactie, wat met veel bezoekers uiteraard gunstiger kan zijn dan een vast bedrag per maand, omdat je dan nooit weet hoeveel winst de adverteerder maakt op jouw bezoekers(en de adverteerder zelf ook vaak niet)

je weet dan nooit of je wel genoeg ontvangt.... ;)

Uiteraard kan je je statistieken makkelijk inzien, zo zie je dus hoevaak er geklikt is, en van welke adverteerder je welk aantal transacties binnenhaalt etc...

ik weet niet precies naar wat voor bedrijven je op zoek bent naar adverteerders, als je me dat laat weten, kan ik voor je kijken of ze daar een aantal van hebben, en je dan dus ook de url sturen van het bedrijf.

• 0

Maar als ik het goed begrijp bestaat jouw site dan alleen maar uit advertenties van winkeliers ? De tarieven die jij gaat rekenen zijn helemaal gebasseerd op de statistieken van de site. Als jij een website met 1000 bezoekers per dag hebt waarvan 10% de advertentie van de winkelier bekijkt, dan betaald de winkelier minder dan wanneer jij 10.000 bezoekers hebt.

Ik denk dat je er beter een gratis dienst van kan maken om de site groot te maken, later kan je eventueel geld vragen voor extra advertentieruimte oid.

Bijvoorbeeld zoals men bij Google doet: alle sites komen er gratis in te staan, wil je echter een hogere positie, dan kan je dat doen door een advertentie te kopen die naast de zoekresultaten weergeven wordt.

• 0

Daar ben ik het wel een beetje mee eens. Ik ken denk ik een soortgelijke site die winkeliers uit MKB de mogelijkheid geeft gratis te adverteren, 'Winkelwerf.nl'

Ik weet verder niet hoe deze mensen aan hun inkomsten komen, maar dat zal ongetwijfeld in later stadium pas gaan werken.

Ik denk overigens dat je eerst bezoekers moet genereren voordat je bedrijven om geld kan gaan vragen. Veel web-sites werken nog zonder verdien-model, totdat zij voldoende bezoekers genereren. Ik denk dat voldoen aan de wensen van je potentieel & lage 'drempels' vooral belangrijk zijn.

Succes!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar