• 0

BV in Nederland DGA in Buitenland

Hallo Allemaal,

 

Ik volg Higherlevel al heel wat jaren, nu een tijd voor mijn eerste topic!

Ik ben al 5 jaar ondernemer in Turkije als import - export adviseur voor Nederlandse en Belgische bedrijven.

Dus woon zelf ook fysiek in Turkije, nu heb ik een grote klant die van uit Nederland mijn consulting fee wilt betalen ook naar Nederland aan een Nederlandse bedrijf.

Dat willen ze omdat het voor hun ''veiliger'' is natuurlijk contractueel.  Nu komt het ik heb geen bedrijf in Nederland :).

 

een BV opstarten is geen probleem, dat is het ook waard het is een dienst van 24 maanden. Maar moet ik ook DGA salaris betalen? Gezien ik fysiek in Turkije zal blijven wonen. Dus enkel de betalingen op de NL - BV zal ontvangen. Van mijn part blijft het geld ook in dat BV gewoon sparen.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
4 minuten geleden, Turkije-Handel zei:

Maar moet ik ook DGA salaris betalen? Gezien ik fysiek in Turkije zal blijven wonen. Dus enkel de betalingen op de NL - BV zal ontvangen.

welkom als vraagsteller ;)

 

Nee, als je uitsluitend in Turkije woont en als aandeelhouder dus niet in NL werkt voor je NL BV dan is er geen DGA-loon. NL heeft dat met Turkije niet afgestemd in het belastingverdrag. 

 

Wel heb je wellicht een ander probleem en dat is het openen van een bankrekening voor een BV waarvan het bestuur niet in NL zit.... Dat vergt vaak creatievere oplossingen (buitenlandse bank?), maar dan ga je wellicht weer tegen de bedoeling (gemak voor je klant) van deze BV in.

 

Succes in elk geval

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.