• 0

Hobbyproject uit de werkbv halen

(aangepast)

Hi forumleden,

 

Een vraag over constructies. 

 

Ik heb een persoonlijke holding waarvan ik mijn dagelijks loon krijg uitbetaald. Daaronder hangt een werkmaatschappij. De holding en bv zijn per 01-01-23 opgericht bij het omzetten van mijn eenmanszaak.

 

In de werkmaatschappij bevinden zich twee activiteiten. Enerzijds mijn 'echte' bedrijf, daarnaast een hobbymatig project dat ik in de corona periode ben opgestart. Dat hobbyproject genereert wel wat omzet en winst, maar het is niet veel. Te denken valt aan 3-4% van de totale omzet in de werkmaatschappij. 

 

Ik wil dit hobbyproject graag uit de werkmaatschappij halen. Omdat de activiteiten totaal verschillend zijn en vooral omdat ik de administratie graag los wil hebben. Ik loop er nu tegenaan hoe ik dit het beste kan doen. De mogelijkheden die ik hier zelf voor zie met mijn beperkte kennis:

 

  • Simpelweg een nieuwe BV starten voor het hobbyproject, waar de holding eigenaar van wordt, en het hobbyproject voortaan daar administreren (eigen bankrekening, eigen boekhouding, etc). Moet je dit officieel bij een notaris laten uitsplitsen, of kan dit wel, aangezien het gaat om een klein deel van de totale omzet?
  • Een eenmanszaak starten voor dit hobbyproject? Maar wat heeft dat voor fiscale gevolgen?
  • Het hobbyproject naar de persoonlijke holding overzetten?
  • ...

 

Kan iemand mij hierin adviseren? Of probeer ik iets heel vreemds te doen?

aangepast door Peter_online
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 1
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Elk van jouw oplossingen klinkt als schieten met een kanon op een mug, als het gaat om de administratieve scheiding. Je kunt dan toch veel beter je administratie zo inrichtingen dat je kosten en opbrengsten van elk van je activiteiten apart verwerkt?

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.