Vanaf 01-01-2024 wil ik mijn eenmanszaak geruisloos omzetten naar een BV. Aangezien we in de laatste dagen van dit jaar zijn beland vraag ik mij af wat ik moet doen met mijn banksaldo (dus winst van alle voorgaande jaren opgebouwd vanuit mijn eenmanszaak).
Een antwoord op mijn volgende vraag kan ik helaas nergens vinden; Is het slim om mijn zakelijke rekening volledig leeg te halen en te storten naar mijn privé rekening? Dit om te voorkomen dat ik in 2024 (wanneer ik een BV heb) dividend belasting over moet betalen over het geld waar ik in 2023 eigenlijk ook al inkomstenbelasting ga betalen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
tsk771
tsk771
Beste,
Vanaf 01-01-2024 wil ik mijn eenmanszaak geruisloos omzetten naar een BV. Aangezien we in de laatste dagen van dit jaar zijn beland vraag ik mij af wat ik moet doen met mijn banksaldo (dus winst van alle voorgaande jaren opgebouwd vanuit mijn eenmanszaak).
Een antwoord op mijn volgende vraag kan ik helaas nergens vinden; Is het slim om mijn zakelijke rekening volledig leeg te halen en te storten naar mijn privé rekening? Dit om te voorkomen dat ik in 2024 (wanneer ik een BV heb) dividend belasting over moet betalen over het geld waar ik in 2023 eigenlijk ook al inkomstenbelasting ga betalen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/75954-banksaldo-van-eenmanszaak-naar-bv/Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen