• 0

Zakelijke rekening in Zwitserland

Goedemorgen!

 

Voor onze holding BV willen wij een zakelijke rekening in Zwitserland openen. Dit ter diversificatie van onze bankrekeningen en het klaar hebben staan van een goede structuur voor in de toekomst. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat zijn de eisen? Is dit haalbaar voor een startende holding? 
 

hoe ‘lastig’ zijn banken als UBS?

 

graag advies!

 

thanks

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
3 uur geleden, LoremDesum zei:

Voor onze holding BV willen wij een zakelijke rekening in Zwitserland openen.

Voor wat eigenlijk ... vermogensbeheer, in- en verkooptransacties ?

 

3 uur geleden, LoremDesum zei:

Dit ter diversificatie van onze bankrekeningen en het klaar hebben staan van een goede structuur voor in de toekomst.

Noodzakelijk of een persoonlijk hebbedingetje ?

 

3 uur geleden, LoremDesum zei:

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat zijn de eisen? Is dit haalbaar voor een startende holding? 

Als buitenlander een privé bankrekening openen is geen probleem.

Als buitenlandse BV een betaalrekening of vermogensrekening openen vereist nogal wat papierwerk. Google maar even.

 

4 uur geleden, LoremDesum zei:

hoe ‘lastig’ zijn banken als UBS?

UBS doet niet zo moeilijk ... en daar schuilt mogelijk een probleem in de toekomst.

Na de ondergang van Credit Suisse en de overname van de brokstukken door UBS zou ik voorzichtig zijn om daar veel geld te parkeren.

 

Verder ... voor informatie, gewoon bellen met de gewenste bank en daarna een afspraak maken voor een persoonlijk bezoek. In Zwitserland willen zij graag weten met wie zij zaken gaan doen.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
23 minuten geleden, Cosara zei:

Voor wat eigenlijk ... vermogensbeheer, in- en verkooptransacties ?

 

Noodzakelijk of een persoonlijk hebbedingetje ?

 

Als buitenlander een privé bankrekening openen is geen probleem.

Als buitenlandse BV een betaalrekening of vermogensrekening openen vereist nogal wat papierwerk. Google maar even.

 

UBS doet niet zo moeilijk ... en daar schuilt mogelijk een probleem in de toekomst.

Na de ondergang van Credit Suisse en de overname van de brokstukken door UBS zou ik voorzichtig zijn om daar veel geld te parkeren.

 

Verder ... voor informatie, gewoon bellen met de gewenste bank en daarna een afspraak maken voor een persoonlijk bezoek. In Zwitserland willen zij graag weten met wie zij zaken gaan doen.


in de basis als lopende rekening voor de holding. Onze holding is eigenaar van een buitenlandse entiteit en daar zijn ze bij traditionele nederlandse banken vaak niet blij mee. Nu hoor ik bij diverse mensen om mij heen de naam UBS vallen. Vandaar mijn vraag :)

 

gezien wij een start-up zijn zal er in eerste instantie geen groot kapitaal beschikbaar zijn om bij de bank als belegbaarvermogen aan te stellen. Het gaat dus puur om het openen van een lopende rekening voor de holding entiteit.

 

is dit haalbaar bij UBS? Heb je andere alternatieven buiten nederland?

 

ik hoor graag je mening!

 

Link naar reactie
  • 0
5 uur geleden, LoremDesum zei:

in de basis als lopende rekening voor de holding. Onze holding is eigenaar van een buitenlandse entiteit en daar zijn ze bij traditionele nederlandse banken vaak niet blij mee.

Waarom niet ? 
Bij een NL-holding zou een NL-bankrekening vanzelfsprekend moeten zijn, ongeacht wat daar onder hangt.

 

5 uur geleden, LoremDesum zei:

is dit haalbaar bij UBS? Heb je andere alternatieven buiten nederland?

Waarom dan niet in het land van de buitenlandse entiteit?


Zelf zie ik niet zoveel problemen met UBS, maar misschien zijn ze na de overname van Credit Suisse voorzichtiger geworden en stellen zij meer eisen.

Bel ze gewoon op … in Genève of Zurich.

Ook niet onbelangrijk … Beide steden hebben een goede verbinding (luchthaven) met Nederland.

 

Een alternatief is een bank in Engeland (Londen).

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
Op 19-1-2024 om 21:46, Cosara zei:

Waarom niet ? 
Bij een NL-holding zou een NL-bankrekening vanzelfsprekend moeten zijn, ongeacht wat daar onder hangt.

 

Waarom dan niet in het land van de buitenlandse entiteit?


Zelf zie ik niet zoveel problemen met UBS, maar misschien zijn ze na de overname van Credit Suisse voorzichtiger geworden en stellen zij meer eisen.

Bel ze gewoon op … in Genève of Zurich.

Ook niet onbelangrijk … Beide steden hebben een goede verbinding (luchthaven) met Nederland.

 

Een alternatief is een bank in Engeland (Londen).


Duidelijk, ik ga eens rond bellen. Dank.

 

Welke banken zou jij naast UBS adviseren? (Zwitserland / Engeland / ..)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 114 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.