• 0

Bedrijfswoning deels zelf bewonen en verhuren

Hi! Ik heb een mooie loods op het oog en daar zit een bedrijfswoning bij. De huidige eigenaar/bewoner is ook mantelzorger voor zijn eigen vader en deze woont in de ene helft van de bedrijfswoning (vader was eigenaar van bedrijf, nu zoon) en de zoon zelf in de andere helft

 

Het is één huis, maar deze is zo verbouwd toentertijd dat er o.a. twee keukens en twee badkamers zijn (er is feitelijk een muur gezet in het midden van het huis, om deze in 2en te splitsen).

 

We zijn van plan om het huis met loods te kopen en er zelf te gaan wonen, maar ik vroeg mijzelf af of het toegestaan is om het andere deel van het huis eventueel te verhuren aan een particulier/derden. 
 

Ik kan online verschillende zaken vinden omtrent bestemmingsplan en bedrijfswoning verhuren aan derden, maar niet als je er zelf gaat wonen én een deel wilt verhuren.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste Lars

 

Voor jou helaas, maar ik zet het topic op slot. Als je zelf niet onderneemt dan is dit een vraag over privé huisvesting en het bestemmingsplan. Dat is buiten de doelstelling van ons forum.

 

Begin eens bij de gemeente: zij kunnen vertellen of je per se zelf een bedrijf daar moet uitoefenen om er te kunnen wonen, dat soort eisen kunnen inderdaad in het bestemmingsplan staan.

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 158 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.