• 0

Onkosten op 1 aparte factuur mogelijk?

Hoi mede ondernemers, 

 

Ik ben ZZP'er, maar (nog) niet voor de inkomstenbelasting. Ik doe alleen de BTW aangiftes. Ik heb nog nooit kosten doorbelast aan een opdrachtgever. Nu wil het geval dat ik een proefdruk wil bestellen, van het drukwerk dat ik in opdracht heb gemaakt. Ik wil die proefdruk eerst zelf inzien, wat post-its toevoegen met eventueel wat revisies en vervolgens de proefdruk doorsturen naar de opdrachtgever.

Oftewel de factuur van de proefdruk komt op naam van mijn eenmanszaak. Ik mag de kosten daarvan declareren bij de opdrachtgever. 

Ik heb gelezen dat ik dan de kosten van de proefdruk zonder BTW op mijn eigen factuur kan zetten.  En er bij het totaalbedrag (mijn diensten + kosten proefdruk) 21% BTW (de BTW die ik reken voor mijn diensten) over reken. Dus over het geheel. Met een kopie van de proefdruk factuur in de bijlage. 

Maar het gaat in dit geval alleen om voorschieten van een bedrag. (Het later betalen of op rekening van de opdrachtgever zetten voor latere betaling brengt kosten met zich mee vandaar).
Is het (denken jullie) ook mogelijk om 1 aparte factuur puur voor de onkosten(met als bijlage de originele factuur gericht aan mij van de proefdruk) te maken voor onkosten?  Voor mijn gevoel houd ik het dan overzichtelijker.
Dus 1 losse factuur voor het doorbelasten/voorschieten van onkosten en 1 losse factuur voor mijn andere diensten? 
Hoop dat jullie mijn vraag begrijpen en bedankt voor het mee denken. 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 1
34 minuten geleden, zetzetpee zei:

Is het (denken jullie) ook mogelijk om 1 aparte factuur puur voor de onkosten(met als bijlage de originele factuur gericht aan mij van de proefdruk) te maken voor onkosten?

Ja hoor, dat kan gewoon.

 

Ik zou hem zelfs met de proefdruk meesturen. Het geldt vast niet voor alle klanten, maar ik heb de indruk dat je minder gedoe met tijdig betalen krijgt wanneer je de lijn tussen de geleverde prestatie en de factuur zo kort mogelijk houdt: hier is je proefdruk en dit is de factuur voor de proefdruk.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 64 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.