• 0

Van eenmanszaak naar vof of bv en aankoop pand

Wij zijn nu 2 losse zelfstandigen en willen samen verder in het bedrijf en mogelijk nog 2 anderen tzt erbij. 
 

wij dachten aan een vof. 
 

nu komt het volgende: ik wil een bedrijfspand kopen. Ga ik dit op naam van nu nog de eenmanszaak doen of op de vof? 
Als ik het privé koop en aan de vof verhuur lijkt mij belasting technisch onaantrekkelijk…of zie ik dat verkeerd?

 

Het is niet de bedoeling dat het bedrijfspand ook eigendom is van de andere vennoot, dus uiteindelijk mijn pand is. Kan je dat binnen een vof zo verdelen? Dat alleen mijn naam op het koopcontract staat? Of moet ik daarom het pand kopen nu ik nog een eenmanszaak ben? 
 

iemand anders gaf mij de tip een ontroerendgoed bv op te richten voor de aankoop van het pand. Dat is een aardige procedure om te doen qua geld, waarom zou ik dat doen? 
 

al met al kan ik wel wat advies gebruiken. 
wat is fiscaal het meest aantrekkelijk om te doen en hoe zorg ik dat het pand uiteindelijk mij toekomt in de toekomst? 
 

alvast bedankt voor het meedenken

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Welkom Dirkjan

 

Dit valt op een forum niet zomaar even te beantwoorden. Hier zijn namelijk geen gouden regeltjes voor. Wat ik wel kan meegeven:

 

Als je het pand alleen zelf in eigendom wilt houden, dan zelf kopen en buiten de VOF houden. Dat kan als zogenaamd buitenvennootschappelijk vermogen, met inderdaad verhuur aan de VOF.

 

Een vastgoed BV hiervoor oprichten kan, maar is niet per se beter of slechter. Dat valt zo niet te zeggen

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.