Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ComputerHeld32
ComputerHeld32
Hallo mede-forumleden,
Online staat het een en ander geschreven over het overnemen of overdragen van een administratie, zoals het geval is bij een accountantswisseling.
In mijn specifieke geval heeft er het afgelopen jaar (2023) een omzetting plaatsgevonden van eenmanszaak naar WerkBV + HoldingBV en DGA, geen gebroken boekjaar en verder geen bijzonderheden bij mij bekend.
Ik heb het voornemen de admin zelf te doen, dus de administratie wordt naar mijzelf overgedragen. De boekhouder heeft hier ook geen ervaring mee, dus ik heb een lijstje gemaakt van op te vragen documenten en informatie.
Ik heb hiervoor ook gebruik gemaakt van bronnen van de belastingdienst zoals het handboek Loonheffingen.
Zouden jullie hier een lichtje op willen schijnen?
Oprichting BV’s
Correspondentie Belastingdienst
Correspondentie Belastingdienst
Algemene correspondentie die het kantoor/ de boekhouder heeft gevoerd met de belastingdienst?
MBT correspondentie nog een vraag: Hoe gaat dat bij andere kantoren? Ontvangen jullie een kopie van alle brieven en communicatie die plaatsvindt tussen je boekhouder en een instantie (zoals belastingdienst)? Of moet ik er gewoon van uitgaan dat het geregeld wordt?
Ihab Khiri
Workplace Consultants
www.workplaceconsultant.com
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen