• 0

Klant verantwoordelijk spam

Al een tijdje houdt mij de vraag bezig en na (kilometers) gelezen te hebben op HL heb ik nog geen goed antwoord.

 

Enkele van onze klanten willen graag gebruik maken van een tool eenvoudig nieuwsbrieven te kunnen versturen. De tool stellen wij ter beschikking (waar wij een deel van ontwikkelen) en de mail wordt verzonden door een door ons ingehuurde server. Nu wil ik dat de klanten die gebruik gaan maken van de tool akkoord zijn met de regelgeving omtrend spam en dat zij hier verantwoordelijk voor zijn en niet wij.

Zijn er Spam voorwaarden beschikbaar waar ik naar kan verwijzen in de overeenkomst met de klant voor de tool?

In de overeenkomst opnemen "je mag niet spammen" lijkt me niet voldoende, en "ik geeft akkoord alle wetjes over Spam te kennen en ben zelf verantwoordelijk lijkt me het ook niet helemaal...... Daarnaast weet ik niet of wij daar voldoende mee gevrijwaard zijn.

 

Kan iemand mij hier mee helpen? Wanneer iest spam is, is mij al wel duidelijk.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou gewoon een omschrijving opnemen: het is niet toegestaan om de door ### beschikbaar gestelde productiemiddelen en software te gebruiken voor spam of andere niet-legale activiteiten.

 

Zulke omschrijvingen zie ik in wel meer gebruiksvoorwaarden van software staan (zoals bijvoorbeeld: het is niet toegstaan om de door @@@ beschikbaar gestelde demo-verise voor commerciele doeleinden te gebruiken.)

Link naar reactie
  • 0

Ik kan dat natuurlijk opnemen, maar twijfel of dit de hele lading dekt. Uiteraard wil ik ook mijzelf uitsluiten voor alle aansprakelijkheden indien er wel onrechtmatig verkregen adressen bij zitten. Je leest toch regelmatig over boetes en andere zaken.

Link naar reactie
  • 0
Om aansprakelijkheid en andere belangrijke aspecten van elektronische handel te regelen, werd in 2000 de Europese Richtlijn 2000/31/EG "betreffende bepaalde juridische aspecten van de diensten van de informatiemaatschappij, met name de elektronische handel, in de interne markt", kortweg de Richtlijn inzake elektronische handel, aangenomen.

 

In 2004 is de Nederlandse wet aangepast naar aanleiding van deze richtlijn. Met deze wet, samen met de Wet Koop op Afstand en de Wet Elektronische Handtekeningen zijn dan de belangrijkste juridische aspecten van elektronische handel geregeld.

 

Eén van de pijlers van de EU is het vrije verkeer van goederen en diensten. Internet is hierbij een belangrijk hulpmiddel. De Richtlijn stelt regels om gebruik van Internet voor aanbieders van diensten aantrekkelijker te maken en de consument te beschermen. Zo wordt het volgens de Richtlijn verplicht voor aanbieders van informatiediensten om hun identiteit en contactinformatie duidelijk beschikbaar te stellen. Ook is het verplicht om bij de prijzen duidelijk te vermelden of ze inclusief of exclusief BTW zijn.

 

Zie ook

Spam nu eindelijk verboden?

Hot item is de regeling omtrent ongevraagde commerciële communicatie, oftewel spam. De Richtlijn zegt niet of dit nu wel of niet toelaatbaar is, maar vereist alleen dat commerciële communicatie duidelijk als zodanig herkenbaar is, en dat de afzender zichzelf moet identificeren. Ook wordt een 'opt-out' mechanisme verplicht gesteld, waarbij mensen zich kunnen registreren om aan te geven dat zij geen spam meer willen ontvangen. En gaan echter steeds meer stemmen op om commerciële e-mail alleen toe te staan wanneer de ontvanger daar expliciet om gevraagd heeft, het 'opt-in' systeem.

 

http://www.iusmentis.com/maatschappij/aansprakelijkheid/

 

en misschien ook iets:

http://www.spamvrij.nl/faqomat/fom.php?page=faq-008&pagemode=qa

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.