Ga naar inhoud

Dropshipping vanuit Polen met Chinese leverancier

Geplaatst:

Maus2500

Hi Allen,

Een Chinese leverancier met een warenhuis uit Polen gaat hun vouwfietsen op onze site aanbieden.  Nu ik heb een DDP prijslijst gehad, de vouwfietsen zullen direct vanuit Polen naar Nederland gestuurd worden. Omdat het DDP is zijn hun verantwoordelijk voor de Btw voor hun levering naar Nederland. Hoe zit dit met BTW aftrekken? Moeten hun facturen voldoen aan de Nederlandse wetgeving met betrekking tot btw aftrekken of heeft iemand anders hier ervaring mee?

Featured Replies

Geplaatst:

Bert.

Ten eerste maar weer eens: de huisregels over het plaatsen van een bericht: 

Gebruik eerst de zoekfunctie
De kans is groot dat je vraag al eens voorbijgekomen en beantwoord is. Gebruik daarom eerst de zoekfunctie om te zien of je daar je antwoord kunt vinden. Kun je het antwoord niet vinden of sluiten de antwoorden toch niet goed aan op jouw vraag? Dan kun je alsnog kiezen een nieuw bericht te plaatsen.

Over DDP door Chinese leveranciers is hier al meer dan genoeg geschreven.  Maar  om de je de moeite te besparen:

Als de fietsen vanuit Polen geleverd worden en ze door de Chinees daar al ten invoer zijn aangegeven is de verzending naar NL een gewone intra-communautaire levering tegen het nul-tarief. Dat houdt in dat de Chinese leveranciers jouw Nederlandse en zijn Poolse BTW nummer op de factuur moet vermelden, en een aanduiding dat het een ICL betreft,  De NL BTW in jouw OB-aangifte moet je zelf berekenen en  kun je  als voorbelasting aftrekken.

Geplaatst:

Maus2500

• Auteur

Oké alsnog heel erg bedankt. Ik zit zelf in de KOR in dat geval kan ik geen BTW aangeven toch? Aangezien ik geen BTW-aangifte doe. Is het dan niet illegaal wat ik doe?

Geplaatst:

Bert.

Ook met de KOR kun je incidentele BTW aangifte doen, zie:

https://goedestartbelastingdienst.nl/wiki/view/d5b9dddd-0ff7-4204-a76a-c0e9bf03070a/kleineondernemersregeling-kor

Als je de tool gebruikt zal de uitkomst zijn dat je BTW moet aangeven en betalen zonder recht op aftrek.

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.