• 0

Rechten verkopen

Beste Higherlevellers

Ik ben in contact gekomen met een bedrijf dat een product ontwikkeld heeft dat een enorm potentieel heeft. Dit bedrijf verkoopt exclusieve productie- en verkooprechten per land. We spreken over een aanzienlijk bedrag, die ver boven mijn eigen financiële mogelijkheden liggen. Zelf kan ik ook geen grote financiering aangaan omdat ik voor mijn huidige onderneming een financiering nodig heb. Bovendien zou het product pas binnen een tweetal jaar op de markt komen, dus komt er niet direct geld binnen. Toch geloof ik rotsvast in dit product en zou ik graag kunnen participeren. Nu is mijn vraag welke mogelijkheden er eventueel zouden zijn?

 

-Eerst en vooral is het mogelijk verkoops- en productierecht aandeelsgewijs te verkopen? (ik veronderstel van wel)

- Zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn een aankoop optie te nemen op dit verkoops- en productie recht en dat ik op mijn beurt investeerders zoek en dit recht doorverkoop met bijvoorbeeld 10% winst, zodat ik 10% van dit verkooprecht houd.

-of dat ik een soort makelaars overeenkomst afsluit met dit bedrijf, en terug investeerders zoek en terug hetzelfde toepas als hierboven.

 

Alvast bedankt voor julie reacties

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

1. wees voorzichtig met investeren in iets dat er nog niet is en pas in 2008 op de markt komt. wie weet hoe de markt er over twee jaar uitziet?

 

2. wellicht kan je de exclusieve verkoop- en distribitierechten voor een bepaald territorium (land) nemen, en vervolgens zelf resellers zoeken en daar je financiering en/of marge uithalen.

 

laat altijd een juridisch geschoold (landenrecht, materiekennis) persoon naar je contracten kijken.

 

succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Ik ben in contact gekomen met een bedrijf dat een product ontwikkeld heeft dat een enorm potentieel heeft. Dit bedrijf verkoopt exclusieve productie- en verkooprechten per land. We spreken over een aanzienlijk bedrag, die ver boven mijn eigen financiële mogelijkheden liggen.

 

Arghhh, wat jij gaat doen is "investeren"! Dat is een vak apart. Ga er even van uit dat de kans op succes ergens tussen de 2 en 5% ligt. Ben je dan nog zo enthousiast? Pas op, pas op pas op. Evaren investeerder hanteren de gouden regel dat plannen voor nog niet bestaande bedrijven met veel potentie in 95% van de gevallen de mist in geen. Die ervaring heb ik zelf ook trouwens.

 

Als je toch verder wil probeer er daat een paar echte investeerders bij te halen. Zij hebben geld en verstand van zaken en jij doet het werk.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 115 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.