• 0

Merkkleding Import

Beste mensen,

 

Ik loop al een tijdje met wat ideeen rond en ik kan maar geen antwoord krijgen op mijn vragen, misschien dat jullie me er verder mee kunnen helpen.

 

Het heeft betrekking op het importeren van kleding. Niet gewone "plain" "no-name" shirts, maar echt merk kleding. Het merk wordt op dit moment nog niet verkocht maar wordt op verschillende online-veiling sites wel aangeboden. De vraag is groot en in Azie is het merk een grote hit. Het idee is zeg maar om voor de benelux een groothandel te beginnen voor dit merk en uiteindelijk meerdere merken onder mijn hoede te nemen. Dit idee lijkt me vrij goed realiseerbaar ook vanwege het feit dat Amsterdam toch wel een grote naam heeft als het over kleding gaat.

 

Ik heb veel gezocht over het importeurschap maar er wordt weinig over geschreven

 

Ik ben al een tijdje bezig uit te zoeken hoe deze hele markt in elkaar zit en ik krijg de indruk dat het een hele moeilijke markt is (wat het juist weer leuk maakt ;)) maar toch kom ik er maar niet uit.

 

Heeft iemand van jullie misschien ooit kleding geimporteerd en kunnen jullie me vertellen waar ik kan beginnen? Bestaat er iets als alleen recht voor een bepaald merk of is dit verboden (monopolie)? Hoe werken dingen als belangen behartigen van het bepaalde merk precies en zijn er bepaalde dingen waar ik goed op moet letten?

 

Ik heb nog veel meer vragen maar dit lijkt me een goed begin!

 

Bij voorbaat dank,

 

Groetjes,

 

Marc

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Eigenlijk is de opzet niet zo heel moeilijk, moeilijker is de continuiteit in mode artikelen...

 

Je start een bedrijf, maakt GOEDE (contractuele ) afspraken met fabrikant over je afzet en reclame gebied, en je prijzen uiteraard, en je begint met bestellen.

 

Als je alleen gaat werken moet je zorgen dat je een winkeltje hebt, mocht je met dealers gaan werken zou je ook eerst kunnen kijken of je afzet VOOR bestelling kunt creeren.

 

Dit is zo'n beetje in grote lijnen het verhaal..

 

Waar je heel goed op moet letten is de mode van het volgend jaar. Dus je zou met wat mode vakbladen kunnen gaan bellen dat je importeur bent van een revolutionair nieuw merk... etc...

 

Succes

 

Rick

Link naar reactie
  • 0

Beste Marc,

 

Er zijn op deze site diverse discussies geweest over de import van (merk)kleding uit het verre oosten.

 

Voor de import van merkkleding zul je contact op moeten nemen met de merknaamhouder. Dit zal in de toekomst mogelijk jouw leverancier worden.

Het eerste wat deze mensen zullen vragen is een marketingplan.

En dat plan is onderdeel van een ondernemingsplan.

Dus begin met dit ondernemingsplan en ga op zoek naar de contactpersonen binnen de fabrikant.

 

Maak overigens niet de fout te denken dat de wereld één grote markt is die overal op lek product gelijk reageert.

Wat in Azie een hit is kan hier een flop zijn , en vice verse.

 

Succes

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.